niedziela, 8 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościW mediachMinisterstwo Spraw Zagranicznych pokazuje wydatki na PR i marketing

Ministerstwo Spraw Zagranicznych pokazuje wydatki na PR i marketing

Gazeta.pl publikuje informacje podane przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych na wniosek członkini Platformy Obywatelskiej Izabeli Leszczyny. Posłanka opozycji prosiła o listę usługodawców współpracujących z resortem w zakresie PR-u i marketingu oraz wysokość kwot zawartych w umowach z nimi. Upublicznione wydatki dotyczą lat 2016-2017, gdy ministrem był Witold Waszczykowski.

120 tys. zł otrzymała w 2016 roku Telewizja Polska, która wyprodukowała i wyemitowała dwa spoty dotyczące szczytu NATO w Polsce – czytamy. 1500 sztuk książki „Poland The Road to Freedom”, wydrukowanej i dostarczonej przez Fundację Obchodów 100. Rocznicy Odzyskania przez Polskę Niepodległości, kosztowało resort 100 tys. zł. Gazeta.pl dodaje, że podobną kwotę (99 999,96 zł) przelano na konto Polskiego Radia za „audycje nt. projektów polskiej pomocy”.

Identyczne zlecenie, na tę samą kwotę, pojawiło się w 2017 roku – pisze źródło. Oprócz tego Ministerstwo Spraw Zagranicznych zleciło firmie Burda Publishing Polska obsługę konkursu fotograficznego „Rozwój w obiektywie 2017”, a zapłaciło jej 98,4 tys. zł.

W tamtym czasie na liście zleceniodawców MSZ znalazła się jeszcze Fundacja Republikańska (dokument o nazwie „Kierunki promocji Polski za lata 2017-2027”; koszt identyczny jak za konkurs fotograficzny), Fabryka Komunikacji Społecznej („przygotowanie i przeprowadzenie kampanii informacyjnej o narzędziach konsularnych”; 82 410 zł) oraz firma Zbigniew Lazar Modern Corp. (stworzenie i zaprezentowanie dokumentu określającego „markę Polska”; 78 720 zł) – czytamy.

Gazeta.pl zwraca też uwagę, że na liście płac ministerstwa znalazła się Irena Szafrańska – portal nazywa ją „kontrowersyjną prawicową blogerką”. Na zlecenie resortu Waszczykowskiego w 2016 roku miała za 7,5 tys. zł wyszukiwać artykuły z prasy polskiej, redagować treści i zajmować się promocją portalu Poland.pl/Polska.pl – czytamy. (mp)

Czytaj więcej:
Jak wyglądają wydatki partii na wizerunek

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj