czwartek, 5 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościMSZ promuję Polskę za granicą w ramach akcji #DiscoverPoland

MSZ promuję Polskę za granicą w ramach akcji #DiscoverPoland

9 czerwca 2020 roku Ministerstwo Spraw Zagranicznych poinformowało o rozpoczęciu kampanii online #DiscoverPoland. Celem akcji jest namawianie obcokrajowców do poznania Polski, umożliwienie im odkrywania kraju najpierw w internecie oraz zachęcenie ich do przyjazdu i poznania go na żywo.

Kampania #DiscoverPoland ma pozwolić mieszkańom innych państw wirtualnie zapoznać się z zakątkami Polski oraz jej kulturą, historią, przyrodą i tradycjami kulinarnymi. Akcja prowadzona będzie przez MSZ przy wsparciu polskich placówek zagranicznych, przede wszystkim Instytutów Polskich. Komunikacja prowadzona będzie w mediach społecznościowych.

„Za pośrednictwem nowych stron i kampanii zapraszamy do wirtualnej podróży po naszym kraju. Chcemy zachęcić odbiorców za granicą do poznania Polski i przyjazdu do nas, gdy już będzie to możliwe” – czytamy na stronie MSZ wypowiedź wiceministra Szymona Szynkowskiego vel Sęka, której udzielil podczas briefingu dla dziennikarzy.

Z akcją związane jest też zmiana stron internetowych 25 Instytutów Polskich, które promują kraj za granicą i zachęcają do poznawania go online. Jak tłumaczy MSZ, nowe strony mają nowoczesną, ujednoliconą dla wszystkich Instytutów szatę graficzną i nowy adres internetowy na wspólnej domenie instytutpolski.pl.

Na stronie głównej instytutpolski.pl znaleźć można mapę świata z zaznaczonymi miejscami, w których znajdują się Instytuty. W każdą z ikon można kliknąć, aby przenieść się na podstronę danego Instytutu. Przykładowo, po wybraniu Instytutu w Nowym Jorku użytkownik przechodzi na stronę z najnowszymi informacjami, planowanymi eventami i informacjami o jednostce. Znajduje się tam także zakładka, w której odbiorcy mogą poznać Polskę przez jej zabytki, kulturę czy edukację.

screen

Źródło: instytutpolski.pl

W ramach akcji opublikowano także trzy filmy promocyjne. Dwa z nich to te same materiały w dwóch wersjach językowych – polskim i angielskim. Wiceminister Szynkowski vel Sęk opowiada w nich o kampanii oraz zmianach na stronie Instytutów: „Nie jest to tylko zmiana wizerunkowa, kosmetyczna. Chcemy, by było to nowe medium upowszechniające ciekawe i ważne informacje o Polsce, Polakach, naszej kulturze i historii. Słowem, wirtualna baza wiedzy o Polsce w tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie”.

Trzecie wideo to spot #DiscoverPoland. Przedstawiono w nim polskie krajobrazy – m.in. naturę w różnych częściach kraju oraz największe miasta, takie jak Warszawa czy Kraków.

(ak)

Zdjęcie główne: youtube.com/PolandMFA

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj