wtorek, 20 maja, 2025
Strona głównaAktualnościNielegalna e-promocja

Nielegalna e-promocja

Gazeta.pl opisuje, jak w Internecie promuje się marki za pomocą osób podszywających się pod zadowolonych z produktów internautów. Pokusa fałszowania opinii jest coraz silniejsza, mimo że proceder ten jest nielegalny, czytamy w tekście.

Dziś rekomendacja staje się głównym źródłem wiedzy konsumentów o produktach i usługach, zwłaszcza kupowanych przez Internet. Z badań Nielsen Online, cytowanych przez Gazetę.pl wynika, że aż 81 proc. sugeruje się komentarzami innych internautów.

Fałszowanie opinii internautów, jak piszą Piotr Miączyński i Tomasz Grynkiewicz, coraz częściej zajmują się agencje reklamowe, a nawet PR-owskie. Jak czytamy, pod zadowolonych internautów podszywali się między innymi pracownicy agencji: Neuron PR oraz Core PR.

W tekście przeczytamy dodatkowo, że  taka nielegalna „kampania” kosztować może około 9,5 tys. złotych, a podszywając się pod e-konsumenta za jeden komentarz zarobić można 10-20 groszy.(ał)

Zachęcamy do przeczytania
wyjaśnienia agencji: Core PR i Neuron PR oraz rozmowy z adwokatem Maciejem Ślusarkiem zajmującym się prawem mediów na temat prawnych aspektów fałszowania opinii.

Informacja została zmieniona – w tekście Gazety.pl wspomniano nie tylko o agnecji Neuron PR, ale również o Core PR.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj