10 kwietnia 2024 roku rozstrzygnięto 12. edycję konkursu AD Wo/Man, organizowanego przez magazyn „Press”. Agata Zeman, dyrektorka zarządzająca 24/7Communication, została laureatką w kategorii Agencje PR. Nagrody otrzymali także Kuba Sagan, Anna Podskarbi, Arleta Robinson i Pablo Dominguez Agregan, a Jerzy Hołub, Vice President Marketing & Communications w Mastercard, został AD Marketerem 2023.
W konkursie Ad/Woman 2023 przedstawiciele agencji reklamowych, mediowych, interaktywnych, agencji PR oraz studiów produkcyjnych, postprodukcyjnych i dźwiękowych wybierali najlepszych w pięciu kategoriach: Agencje mediowe, Agencje reklamowe, Studia produkcyjne, Agencje PR oraz Young.
W kategorii Agencje reklamowe zwyciężył Kuba Sagan, dyrektor kreatywny i współzałożyciel Feeders Agency. Kolejne miejsca zajęli Bartek Gołębiowski, założyciel i Managing Partner GONG, oraz Wojciech Borowski, Group CEO McCann Poland. Nominowani w tej kategorii byli również Michał Dunin, CEO agencji WebTalk, i Igor Zajda, prezes zarządu Grupy Przestrzeń.
„Nagradzamy dzisiaj ludzi i oczywiście – gdyby nie wiele osób, to nie byłoby mnie tutaj. Wiemy, jaka ta branża czasami bywa. Często spędzamy tyle samo godzin na projektach, ile na terapiach. Ale jeśli nie wiemy, jak się zachować, zachowujmy się przyzwoicie. Dbajmy o ludzi, którzy z nami pracują. Feeders pokazuje, że można łączyć popkulturę z reklamą. Z małej agencji staliśmy się 70-osobową firmą i nadal chcemy rosnąć” – mówił podczas gali Kuba Sagan.
W kategorii Agencje mediowe wygrała Anna Podskarbi, New Business and Marketing Director w EssenceMediacom Poland. Następne miejsca należą do Renaty Wasiak-Sosnowskiej, COO w Havas Media Network Poland i CEO Havas Media Poland, i Michała Strzałkowskiego, Business Development Directora w MediaHub.
Nominacje otrzymali także Kamil Wiszowaty, prezes Group One Media, i Adrian Kawecki, CEO Mindshare Poland.
„Odbieram to jako taki kudos od branży, był moment gdy bardzo go potrzebowałam, i go dostałam. Mam nadzieję, że ja też będę mogła wam się kiedyś odwdzięczyć. Możecie na mnie liczyć. Moją dewizą życiową jest: nie firmy pracują z firmami, a ludzie z ludźmi. I tego wam życzę właśnie: dobrych ludzi” – podkreśliła Anna Podskarbi.
W kategorii Agencje PR zwyciężczynią została Agata Zeman, dyrektorka zarządzająca 24/7Communication. Drugie miejsce zdobyła Katarzyna Życińska, prezeska agencji 38 Content Communication. Trzecią pozycję zajęli ex aequo Anna Simon, CEO Komunikacja Plus PR, i Sebastian Hejnowski, Head of Eastern EMEA SEC Newgate Group. Nominowany był również Łukasz Kowalski, zastępca dyrektora zarządzającego MSL.
„W takim gronie znakomitych ekspertów byłam przekonana, że nie mam żadnych szans” – powiedziała na scenie Agata Zeman. „Dziękuję za uznanie i docenienie tego, co robimy z całym zespołem. Mam niesamowity zespół i świetnego szefa. Na tym nie poprzestanę i – mam nadzieję – pozostanę liderką branży” – dodała.
W kategorii Studia produkcyjne nagrodę zdobyła Arleta Robinson, Partner & Executive Producer w Lucky Luciano Pictures. Kolejne miejsca zajęli natomiast Magda Betlejewska, Founder i Co-owner Moon Films, oraz Jan Szczeniowski, producent i właściciel Spokój Film. Nominowani byli również Michał Bisaga, producent zarządzający studia Filmokracja, oraz Tomasz Dławichowski, Partner i Managing Director w Timecode Film Production.
„Przeczytałam materiały archiwalne dotyczące tej nagrody i wachlarz ludzi nominowanych i nagrodzonych zapiera dech w piersiach. To pionierzy i liderzy tego środowiska. Nie byłoby mnie tutaj, gdyby nie SPR, ta nagroda pokazuje, że nasze stowarzyszenie ma sens i jest potrzebne. Jest w nas siła tworzenia i za to jest ta nagroda. Szczególnie chciałam podziękować Tomkowi Dławichowskiemu, wiceprezesowi SPR. Bez ciebie nie byłoby tej nagrody i gratuluję ci. Nie byłoby mnie tu też bez Lucky Luciano – dla was też jest ta nagroda” – mówiła Arleta Robinson.
W kategorii Young wygrał Pablo Dominguez Agregan, Group Creative Director w 180heartbeats + Jung v. Matt. Drugie miejsce w tej kategorii zajęła Martyna Dałkowska, Junior PR Consultant w Big Picture. Trzecią pozycję zdobyła z kolei Agata Wiśniewska, producentka w Moon Films. Nominowana była również Małgorzata Ścibiorek, Head of Cross Team indaHash.
Tytuł AD Marketera roku 2023 trafił do Jerzego Hołuba, Vice President Marketing & Communications w Mastercard. Drugie miejsce zdobył Michał Arament, CMO, Marketing Director, Board Member w McDonald’s Polska. Na podium znalazł się także Krzysztof Bogacz, Marketing Director Lotte Wedel.
„Chcę podkreślić, że wszyscy nominowani są fantastyczni i są też dla mnie wzorami do naśladowania” – zaczął Jerzy Hołub. „Marketer to jest taka dosyć zabawna postać w świecie marketingu. Jesteśmy skuteczni, jeśli zbudujemy system, który będzie dobrze działał i pracował dla nas. Mam szczęście, że pracuję w ekosystemie, który na to pozwala. W Mastercard stworzyliśmy system, w którym ludzie chcą iść w poniedziałki do pracy. Chciałem podziękować wszystkim agencjom i firmom, które z nami współpracują, i wszystkim osobom – zarówno po stronię agencji, jak i po stronie firmy” – podkreślił.
Organizator: Press
Mecenas konkursu: TVN Media
Partner kategorii Agencje reklamowe: Żywiec, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
Partner kategorii Agencje mediowe: AMS
Partner kategorii Studia produkcyjne: Škoda Polska
Partner kategorii Agencje PR: PSMM, Grupa IMM
Partner kategorii Young: Grupa K+Group
Partner kategorii AD Marketer Roku: Burda Media Polska, Dentsu
Partnerzy gali: Centrum Kreatywności Targowa, British American Tobacco, Stock Polska, Cheese Film, Studio Cocosound, Facetpo40.pl
Patroni medialni: Marketer+, Marketing przy kawie, Nowy Marketing
PRoto.pl było patronem medialnym konkursu.