niedziela, 6 października, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościOgłoszono wyniki konkursu na plakat dla Polskich Linii Lotniczych LOT

Ogłoszono wyniki konkursu na plakat dla Polskich Linii Lotniczych LOT

16 września 2024 roku Polskie Linie Lotnicze LOT ogłosiły zwycięzców konkursu na plakat dla przewoźnika „LOT oczami twórców”.

LOT już po raz kolejny zaprosił grafików do przygotowania projektów. W tym roku zadaniem konkursowym było wykonanie plakatu podkreślającego jeden z atrybutów marki LOT: komfort, jakość obsługi, gościnność, rozwój, profesjonalizm lub bezpieczeństwo. Do tegorocznej odsłony konkursu zgłoszono 827 projektów.

„Tak duże zainteresowanie świadczy o tym, że 95-letnia tradycja tworzenia lotowskich plakatów jest wciąż żywa, a coraz młodsi twórcy znają dziedzictwo Polskich Linii Lotniczych LOT i chcą być jego częścią” – przekazała Ewa Lampart, dyrektorka marketingu i komunikacji korporacyjnej PLL LOT.

Zwycięzców wyłoniło sześcioosobowe jury, w skład którego weszli graficy, projektanci, profesjonalni znawcy sztuki i nauczyciele akademiccy.

Kapituła konkursu za najlepiej wpisujący się w założenia koncepcyjne uznała projekt Pawła Mildnera – jury doceniło humor, oryginalne detale i odwagę w interpretacji zadanego tematu – czytamy w komunikacie prasowym.

Zwycięska praca autorstwa Pawła Mildnera

Drugie miejsce zajął projekt Arkadiusza Docza, zaś trzecie miejsce plakat Alicji Jasiny.

W konkursie przyznano także dziesięć wyróżnień. Kapituła doceniła w pracach grafików przede wszystkim operowanie symbolem, ilustracyjny język wypowiedzi oraz twórczy dialog z plakatami reklamowymi LOT-u, które powstawały na przestrzeni XX wieku.

Krótki przegląd nagrodzonych i wyróżnionych prac można zobaczyć na kanale LOT-u na YouTubie.

„Nagrodzone i wyróżnione plakaty tworzą różnorodny zestaw zarówno pod względem formalnym, jak również podejścia do tematu, pomysłu na przedstawienie i interpretacji zadania konkursowego. LOT na plakatach z 2024 roku to firma o niepowtarzalnym i nietuzinkowym samolotowym uśmiechu. Dowcip, detal, kompozycja i kolor w nagrodzonych projektach budują nowoczesny i artystyczny wizerunek przedsiębiorstwa dbającego o komfort, wygodę, bezpieczeństwo i uśmiech wszystkich pasażerów. Konkurs na plakat lotowski pokazał, że spotkanie wizji artystycznej i wymagań związanych z identyfikacją firmy jest możliwe, a tradycyjny, pionowy format B1 jest wciąż doskonałą przestrzenią, dzięki której można skutecznie zachęcać do podróży samolotem i kreować wizerunek firmy” – skomentowała Bożena Pysiewicz, kuratorka Muzeum Plakatu, Oddziału Muzeum Narodowego w Warszawie, i przewodnicząca kapituły konkursowej.

Partnerem konkursu jest Muzeum Plakatu w Wilanowie, Oddział Muzeum Narodowego w Warszawie. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj