Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
poniedziałek, 28 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościOpera Wrocławska dała zarobić swoim pracownikom. Na podpisywaniu umów ze sponsorami

Opera Wrocławska dała zarobić swoim pracownikom. Na podpisywaniu umów ze sponsorami

Pracownicy Opery startowali w przetargach na pozyskanie sponsorów. Na prowizjach od największych umów mogli zarobić nawet 300 tys. zł – informuje Gazeta Wyborcza.

Jak czytamy, takich przetargów było kilka. W 2011 i 2012 roku postępowania na pozyskanie sponsora wygrała była rzeczniczka Opery Elżbieta Szczucka. Od podpisanych umów przysługiwało jej do 20 proc. prowizji. Minimalna kwota sponsoringu wynosiła 5, 100 i 120 tys. zł. W 2012 i 2013 roku przetargi wygrało dwóch innych pracowników, w ich przypadkach kwoty umów były mniejsze i wynosiły od 2 do 10 tys. zł. Jak dalej czytamy, najbardziej skorzystała jednak Anna Leniart, szefowa działu promocji i obsługi widzów. W 2012 i 2014 roku wygrała dwa przetargi. Jej zadaniem było podpisanie dwóch umów sponsorskich o wartości 500-800 tys. zł oraz 1-1,5 mln zł.

Jak czytamy, sprawa trafiła do prokuratury. Ta jednak jeszcze nie podjęła decyzji o ewentualnym wszczęciu postępowania. Sami sponsorzy oficjalnie nie wiedzieli o tym, że część ich pieniędzy stanowiło wynagrodzenie dla pracowników Opery. (ks)

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj