Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Polskie firmy chcą wiedzieć, jak zmniejszać swój ślad węglowy. czym jest carbon footprint i jak go mierzyć? jak zmniejszać ślad węglowy firmy i raportować wyniki otoczeniu? w których krajach realizowane są innowacyjne praktyki? na te i inne pytania można było uzyskać odpowiedź podczas pierwszej konferencji zorganizowanej przez dział usług zrównoważonego rozwoju sgs polska w ramach cyklu spotkań „zrównoważony rozwój w praktyce”. 4 grudnia w warszawie odbyła się pierwsza konferencja zorganizowana przez sgs polska „carbon footrpint – w jaki sposób mierzyć i raportować wyniki otoczeniu?”. konferencja zorganizowana we współpracy z forum odpowiedzialnego biznesu zapoczątkowała cykl spotkań pod nazwą „zrównoważony rozwój w praktyce”. celem cyklu konferencji jest przybliżenie praktycznych aspektów wdrażania strategii odpowiedzialnego biznesu ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi możliwych do wykorzystania oraz rozwiązań stosowanych przez firmy w polsce i na świecie. spotkania pomyślane są jako miejsce inspiracji i wymiany doświadczeń. podczas pierwszego spotkania zaprezentowane zostały sposoby mierzenia i raportowania śladu węglowego jako jednego z filarów działań firm na rzecz zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne zwłaszcza w aspekcie zmian klimatycznych. zaprezentowano również dobre praktyki stosowane przez firmy w tym obszarze, zarówno w polsce, jak i na świecie, oraz przykłady komunikowania wpływu firmy na środowisko. gościem specjalnym spotkania był ahmad ansari, menedżer ds. zrównoważonego rozwoju na europę, członek globalnego zespołu ds. zrównoważonego rozwoju sgs, specjalista z bogatym doświadczeniem we wdrażaniu standardów środowiskowych i społecznych w firmach na całym świecie. ahmad ansari wyjaśnił, dlaczego firmy raportują aspekt środowiskowy swojej działalności, przypomniał, co oznacza ślad węglowy i jak wygląda proces mierzenia. omówił także wyzwania i dylematy, jakie stoją przed firmami chcącymi raportować swój wpływ na środowisko. „dziś firma, która chce być w pełni odpowiedzialna musi zarządzać swoim oddziaływaniem na otoczenie zarówno w sferze społecznej, jak i środowiskowej w całym łańcuchu wartości. ważne jest, aby firmy aktywnie włączały swoich klientów do wspólnego dbania o środowisko” – powiedziała małgorzata greszta, menedżer ds. usług zrównoważonego rozwoju w sgs polska. „polskie oraz międzynarodowe przykłady wskazują, że angażowanie klientów oraz pracowników firmy do wspólnego obniżania negatywnego wpływu na środowisko nie jest trudne ani kosztowne, ale wymaga odpowiedniego podejścia i stworzenia całościowej strategii zrównoważonego rozwoju. kluczowym aspektem jest przejrzysty proces raportowania osiąganych wyników, który buduje wiarygodność firmy w otoczeniu” – dodała. praktyki polskich firm w obszarze ochrony środowiska zaprezentowała prezeska forum odpowiedzialnego biznesu – mirella panek-owsiańska. wśród polskich przykładów wskazała na zainteresowanie firm mierzeniem emisji gazów cieplarnianych. polskie firmy wdrażają systemy zarządzania środowiskiem, korzystają z norm iso oraz biorą udział w carbon disclosure project. ochrona środowiska jest istotnym elementem działań csr firm. każda działalność gospodarcza ma wpływ na środowisko, dlatego należy go uwzględniać w strategiach, mierzyć i starać się ograniczać – dodała prezeska forum. swoje podejście do zarządzania środowiskiem oraz śladem węglowym zaprezentowały firmy danone oraz citi handlowy. agnieszka koc-ankiersztajn przedstawiła system do zarządzania emisjami w całym łańcuchu wartości danone – począwszy od współpracy z rolnikami, poprzez produkcje, aż do procesu dystrybucji produktów. danone jako firma produkcyjna dąży do obniżania swojego śladu węglowego nie tylko w fabrykach, ale także w biurach, angażując przy tym wszystkich pracowników. przedstawiciele citi handlowy – magdalena sulieman oraz grzegorz sturzbecher – zaprezentowali różnego rodzaju praktyki podejmowane, w celu obniżania negatywnego wpływu firmy na środowisko, jednocześnie obniżające koszty zarządzania. zarówno dobre praktyki, jak i wykorzystywane narzędzia stały się inspiracją do dyskusji wśród zgromadzonych firm. więcej informacji na stronie. patronat medialny nad spotkaniem objął portal proto.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, ecomanager oraz ekologia i rynek.
Czym jest Carbon Footprint i jak go mierzyć? Jak zmniejszać ślad węglowy firmy i raportować wyniki otoczeniu? W których krajach realizowane są innowacyjne praktyki? Na te i inne pytania można było uzyskać odpowiedź podczas pierwszej konferencji zorganizowanej przez dział usług zrównoważonego rozwoju SGS Polska w ramach cyklu spotkań „Zrównoważony rozwój w praktyce”.
4 grudnia w Warszawie odbyła się pierwsza konferencja zorganizowana przez SGS Polska „Carbon Footrpint – w jaki sposób mierzyć i raportować wyniki otoczeniu?”. Konferencja zorganizowana we współpracy z Forum Odpowiedzialnego Biznesu zapoczątkowała cykl spotkań pod nazwą „Zrównoważony rozwój w praktyce”. Celem cyklu konferencji jest przybliżenie praktycznych aspektów wdrażania strategii odpowiedzialnego biznesu ze szczególnym uwzględnieniem narzędzi możliwych do wykorzystania oraz rozwiązań stosowanych przez firmy w Polsce i na świecie. Spotkania pomyślane są jako miejsce inspiracji i wymiany doświadczeń.
Podczas pierwszego spotkania zaprezentowane zostały sposoby mierzenia i raportowania śladu węglowego jako jednego z filarów działań firm na rzecz zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne zwłaszcza w aspekcie zmian klimatycznych. Zaprezentowano również dobre praktyki stosowane przez firmy w tym obszarze, zarówno w Polsce, jak i na świecie, oraz przykłady komunikowania wpływu firmy na środowisko.
Gościem specjalnym spotkania był Ahmad Ansari, menedżer ds. zrównoważonego rozwoju na Europę, członek globalnego zespołu ds. zrównoważonego rozwoju SGS, specjalista z bogatym doświadczeniem we wdrażaniu standardów środowiskowych i społecznych w firmach na całym świecie. Ahmad Ansari wyjaśnił, dlaczego firmy raportują aspekt środowiskowy swojej działalności, przypomniał, co oznacza ślad węglowy i jak wygląda proces mierzenia. Omówił także wyzwania i dylematy, jakie stoją przed firmami chcącymi raportować swój wpływ na środowisko.
„Dziś firma, która chce być w pełni odpowiedzialna musi zarządzać swoim oddziaływaniem na otoczenie zarówno w sferze społecznej, jak i środowiskowej w całym łańcuchu wartości. Ważne jest, aby firmy aktywnie włączały swoich klientów do wspólnego dbania o środowisko” – powiedziała Małgorzata Greszta, menedżer ds. usług zrównoważonego rozwoju w SGS Polska. „Polskie oraz międzynarodowe przykłady wskazują, że angażowanie klientów oraz pracowników firmy do wspólnego obniżania negatywnego wpływu na środowisko nie jest trudne ani kosztowne, ale wymaga odpowiedniego podejścia i stworzenia całościowej strategii zrównoważonego rozwoju. Kluczowym aspektem jest przejrzysty proces raportowania osiąganych wyników, który buduje wiarygodność firmy w otoczeniu” – dodała.
Praktyki polskich firm w obszarze ochrony środowiska zaprezentowała prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu – Mirella Panek-Owsiańska. Wśród polskich przykładów wskazała na zainteresowanie firm mierzeniem emisji gazów cieplarnianych. Polskie firmy wdrażają systemy zarządzania środowiskiem, korzystają z norm ISO oraz biorą udział w Carbon Disclosure Project. Ochrona środowiska jest istotnym elementem działań CSR firm. Każda działalność gospodarcza ma wpływ na środowisko, dlatego należy go uwzględniać w strategiach, mierzyć i starać się ograniczać – dodała Prezeska Forum.
Swoje podejście do zarządzania środowiskiem oraz śladem węglowym zaprezentowały firmy Danone oraz Citi Handlowy. Agnieszka Koc-Ankiersztajn przedstawiła system do zarządzania emisjami w całym łańcuchu wartości Danone – począwszy od współpracy z rolnikami, poprzez produkcje, aż do procesu dystrybucji produktów. Danone jako firma produkcyjna dąży do obniżania swojego śladu węglowego nie tylko w fabrykach, ale także w biurach, angażując przy tym wszystkich pracowników. Przedstawiciele Citi Handlowy – Magdalena Sulieman oraz Grzegorz Sturzbecher – zaprezentowali różnego rodzaju praktyki podejmowane, w celu obniżania negatywnego wpływu firmy na środowisko, jednocześnie obniżające koszty zarządzania. Zarówno dobre praktyki, jak i wykorzystywane narzędzia stały się inspiracją do dyskusji wśród zgromadzonych firm.
Więcej informacji na stronie.
Patronat medialny nad spotkaniem objął portal PRoto.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, Ecomanager oraz Ekologia i Rynek.