wtorek, 15 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościDwa polskie projekty nagrodzone w IPRA Golden Awards 2025

Dwa polskie projekty nagrodzone w IPRA Golden Awards 2025

W lipcu 2025 roku ogłoszono zwycięzców IPRA Golden World Awards 2025 – nagród przyznawanych przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations. Wśród nagrodzonych znalazły się dwa projekty realizowane przez polskie agencje. Kampanie „Spot the Dot” fundacji Rak’n’Roll i La Roche-Posay oraz „Ubierz życie w to, co cenne” Answear.com zdobyły po dwie statuetki.

Jury międzynarodowego konkursu branżowego IPRA Golden Awards w tegorocznej odsłonie ogłosiło rekordową liczbę 98 zwycięzców. Jak przekazali organizatorzy, wiele zgłoszeń dotyczyło aktualnych tematów, takich jak zmiany klimatyczne, zagrożenia w mediach społecznościowych czy zielone transformacje. Wśród nagrodzonych projektów znalazły się również dwie polskie kampanie.

Projekt „Spot the dot” fundacji Rak’n’Roll i La Roche-Posay realizowany przez agencje Clue PR, 2koma7 i LoveBrands Group zdobył dwie statuetki w kategoriach NGO Campaign oraz Healthcare.

„To ogromne wyróżnienie i jednocześnie efekt wyjątkowej współpracy z fundacją Rak’n’Roll, La Roche-Posay oraz 2koma7 i Clue PR” – przekazała agencja LoveBrands Group. „To także kolejny dowód na to, że skuteczne media relations mają prawdziwą siłę, gdy wspierają wartościowy temat i odważną ideę” – dodają przedstawiciele agencji.

Projekt-wystawa „Spot the dot” miał na celu podniesienie świadomości społecznej na temat profilaktyki czerniaka. Inicjatywa zachęcała do tego, by obserwować „kropki” – znamiona na skórze – i w razie potrzeby odpowiednio wcześnie je zbadać. Malowanie kropek na chodnikach oraz towarzysząca im wystawa Anny Bedyńskiej w warszawskim parku Agrykola miały przypominać o tym, jak ważna jest profilaktyka i ochrona przed promieniowaniem UV.

Źródło: facebook.com/lovebrandsmedical

„Ten wyjątkowy projekt łączy sztukę z edukacją, pokazując, że profilaktyka czerniaka może być nie tylko ważna, lecz także angażująca. Dzięki niej zachęcamy do uważnego obserwowania skóry – z ciekawością i troską, bez strachu” – wyjaśniają przedstawiciele Clue PR, jednej z agencji zaangażowanych w realizację kampanii.

Projekt Answear.com „Ubierz życie w to, co cenne” („Dress Your Life With Precious Things”), za którego strategię i koncept odpowiadała agencja Saatchi&Saatchi, został nagrodzony w kategoriach Retail and fashion oraz International campaign.

Kampania wizerunkowa Answear.com zbudowana wokół idei „Ubierz życie w to, co cenne” miała skłaniać odbiorców do refleksji nad życiem i ważnymi w nim chwilami. Twarzą kampanii, w której marka podkreślała, że przedmioty mogą stanowić scenografię dla wyjątkowych momentów, była brazylijska aktorka i modelka – Fatima Brunengo.

„Moda jest formą zewnętrznego manifestu, który odzwierciedla nasze wartości, nasz humor, nasz dystans do siebie lub jego brak. Składa się na to, kim jesteśmy lub jak siebie kreujemy. Robimy to ubierając marynarkę, t-shirt, sukienkę, trampki czy kolczyki. Te »rzeczy« nabierają wtedy drugiego, nawet cenniejszego znaczenia. Bo wartość ma dla nas nie but, ale to, że przebiegliśmy w nim maraton; a niebieska sukienka to wspomnienie najpiękniejszego zachodu słońca nad Barceloną” – wyjaśnia zamysł kampanii Marta Sawicka, dyrektorka marketingu wizerunkowego Answear.com. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj