sobota, 27 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościPowiedziano, napisano...

Powiedziano, napisano…


PR Rosji a Papież
Rosyjska prasa domaga się od prezydenta Putina wyjaśnienia opinii publicznej dlaczego nie weźmie on udziału w oficjalnej delegacji Rosji na uroczystości pogrzebowej Jana Pawła II – podał Onet.pl. „Zdaniem Izwiestii, »również z propagandowego punktu widzenia, symboliczne gesty – w rodzaju telefonu Władimira Putina do George’a W. Busha po 11 września – czynią dla integracji Rosji z demokratycznym światem znacznie więcej niż dziesiątki lub nawet setki artykułów oraz materiałów telewizyjnych, które na prawach reklamy za wielkie pieniądze zostaną umieszczone w zagranicznych mediach przez oficjalnych speców od PR (public relations)«”.

Chińczyki trzymają się mocno
Stowarzyszenie PRSA (Public Relations Society of America) wysłało delegację do Chin, która spotkała się z przedstawicielami samorządów, mediów i biznesu oraz z nowym Chińskim Instytutem Public Relations. John L. Paluszek z Ketchum powiedział China Daily, że „każda instytucja w społeczeństwie potrzebuje public relations, ponieważ każda instytucja ma publiczność lub akcjonariuszy (…) i dotyczy to również rządu. (…) Obszary, w którym poprawna komunikacja jest obecnie wymagana, są niezwykle różnorodne. To bardzo ekscytujący czas na zajmowanie się public relations”. A Chiny to olbrzymi i rozwijający się rynek; narodził się około 20 lat temu i od tego czasu obserwuje się jego stały wzrost, choć nadal jest „żółtodziobem” w porównaniu z branżą PR w USA czy Hong Kongu. W dużej mierze wynika to ze specyfiki działania mediów i rządu. Istnieje również duża różnica w edukacji. W Chinach PR jest jedną z umiejętności przydatnych w dalszej karierze, którą powinny nabyć menadżerowie z już wieloletnim doświadczeniem, podczas gdy w Stanach studenci mogą uczyć się PR-u od początku swojej akademickiej drogi.

Samotność menadżerów

„Samotność na szczycie”, czyli odizolowanie menadżerów i osób na wysokich stanowiskach w firmach, a tym samym słabnący wewnętrzny PR, staje się coraz większym problemem. Genezę jego powstania i sposoby na uzdrowienie relacji personalnych w firmach opisał niemiecki PR Portal. „Im wyżej w hierarchii znajdują się władze firmy, tym większa jest ich izolacja i tym trudniejsze staje się komunikowanie własnych przekazów innym pracownikom”, pisze Walter Stenzel z Birmalin & Partner GmbH, autor artykułu. Sytuacja, kiedy szefowie firm oczekują od swoich współpracowników rzetelnej i otwartej opinii na temat swojego stylu zarządzania jest rzadkością. „Zarządzanie jest komunikacją i dlatego osobowość kadry zarządzającej jest dla współpracowników decydująca”. Na podstawie licznych analiz stwierdzono, że dla uniknięcia opisanych powyżej dylematów i dla efektywnego zarządzania można skorzystać z trzech skutecznych metod: sprzężenia zwrotnego, analizy stylu zarządzania i odpowiednich treningów.

Kolejne prognozy
Członkowie Szwajcarskiego Towarzystwa Public Relations (SPRG) wypowiedzieli się w kolejnym badaniu na temat nastrojów i oczekiwań wobec branży PR na obecny rok. Ponad 1/3 badanych liczy na coraz większe nakłady na komunikację, a kolejne 60 % uważa, że ich budżety pozostaną na poziomie sprzed roku. W zeszłym roku pogorszenie wyników finansowych zapowiadało 10% więcej PR-owców niż w roku bieżącym. Z ankiety wynika, że szwajcarskie agencje PR świetnie poradziły sobie z problemami, z jakimi borykały się w ciągu poprzednich dwóch lat. PR-owcy zapowiadają, że będą stali się bardziej optymistyczni, ale i bardziej zapobiegliwi.

Nauki ścisłe przydatne w PR
Do grona pracowników agencji PR advocacy w Zurychu dołączył Adrian Heuss, absolwent wydziałów biologii molekularnej. W advocacy Heuss będzie odpowiedzialny głównie za tematy z dziedzin medycyny, nauki, edukacji i opieki zdrowotnej.

Kampanie wyborcze a PR firm
12 maja br. w Düsseldorfie odbędzie się kolejne forum dyskusyjne „Seite Eins”, podczas którego swoje opinie wyrażą rzecznicy prasowi, pracownicy agencji i dziennikarze. Tym razem hasłem przewodnim są „marki polityczne” i kampanie wyborcze. Forum organizowane jest pod patronatem Towarzystwa Agencji Public Relations (GPRA) oraz Związku Rzeczników Prasowych (BdP). Uczestnicy dyskusji spróbują znaleźć odpowiedzi na pytania: Czy kampanie wyborcze są drogowskazami dla komunikacji firm? Kto posiada największą władzę – agencje czy lobbyści, rzecznicy prasowi czy dziennikarze? Czy branża PR może czerpać doświadczenie z politycznych rozgrywek? Czy polityczne kampanie mają wpływ na reguły komunikacji firm?

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj