środa, 18 czerwca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościRusza druga edycja programu „#OkresNoStres”

Rusza druga edycja programu „#OkresNoStres”

TZMO, producent wyrobów higienicznych marki Bella, rusza z kolejną odsłoną programu edukacyjnego „#OkresNoStres” skierowanego do dziewcząt doświadczających pierwszej miesiączki. Celem inicjatywy, która po raz pierwszy została zorganizowana w 2024 roku, jest wspieranie dziewczynek w procesie dojrzewania. Druga edycja programu rozpocznie się we wrześniu i potrwa do końca grudnia 2025 roku, już teraz jednak wystartował konkurs dla nauczycieli.

Jak podkreślają organizatorzy, obecnie szkoła powinna być miejscem, w którym dzieci nie tylko zdobywają wiedzę z podręczników, lecz także nabywają umiejętności społecznych. Ta idea stała się punktem wyjścia do stworzenia programu edukacyjnego skierowanego do uczennic klas IV skupionego na wyzwaniach natury psychicznej związanych z pojawieniem się pierwszej miesiączki. „Bo tego, żeby otwarcie rozmawiać o tematach powszechnie uznawanych za tabu, m.in. menstruacji, również można się nauczyć. Podobnie jak proszenia o pomoc – a pierwszy okres często przytrafia się właśnie w szkole” – wyjaśnia Katarzyna Sipół, kierowniczka biura zarządzania marką Bella, która odpowiada za projekt po stronie marki. „Mądre podejście do rozmów z dziewczynkami to podstawa budowania ich poczucia bezpieczeństwa w środowisku szkolnym i domowym, a w szerszej perspektywie – świadomości i pewności siebie. Tym bardziej że menstruacja stanowi nie tylko wyzwanie natury fizjologicznej, ale również psychicznej” – podkreśla Katarzyna Puchacz, Health Care & Medical Director w LoveBrands Group, która koordynuje działania w ramach projektu.

Celem programu „#OkresNoStres” jest także wsparcie nauczycieli i rodziców w zainicjowaniu rozmowy o okresie z dziewczynkami. W ramach akcji szkoły zyskują dostęp do bezpłatnych materiałów edukacyjnych, wśród których znalazły się scenariusz lekcji, materiały multimedialne oraz karty pracy dla uczniów i nauczycieli. Uzupełnienie stanowią ulotki dla rodziców ze wskazówkami, jak mądrze mogą oni wspierać córki w rozmowach o pierwszym okresie.

W pierwszej edycji akcji przeprowadzonej w 2024 roku wzięło udział 45 tys. dziewczynek z ponad 1,2 tys. szkół w całej Polsce. 99,6 proc. nauczycieli, którzy zrealizowali program „#OkresNoStres”, uznali go za potrzebny – tym bardziej, że (jak zauważa 78 proc. z nich) część uczennic nie otrzymała wystarczającego wsparcia w kontekście pierwszej miesiączki ze strony rodziny. „Większa otwartość w rozmowach o menstruacji, zmniejszenie stresu i lęku związanych z pierwszym okresem, wzrost poczucia komfortu w szkole i lepsze przygotowanie do wyzwań związanych z okresem” – takie zmiany zostały zauważone wśród dziewcząt, które wzięły udział w pierwszej edycji programu „#OkresNoStres*”.

W tegorocznej odsłonie akcji do współtworzenia materiałów edukacyjnych po raz kolejny zaproszono edukatorkę Tosię Kopyt – znaną z instagramowego profilu @WDŻdlazaawansowanych. Ponadto jeszcze przed wakacjami zaplanowany został konkurs dla nauczycieli na najciekawszy scenariusz lekcji o przygotowaniu do pierwszego okresu.

Komunikację kampanii wspierają materiały publikowane w mediach społecznościowych, współprace z influencerami oraz z mediami. Dodatkowo pierwsze 300 szkół, które zgłosi się do programu, otrzyma od marki Bella zapas podpasek do gabinetu pielęgniarki, pakiety z produktami Bella dla uczestniczek zajęć oraz plakaty edukacyjne do powieszenia w szkole.

Za koncepcję działań w ramach programu oraz ich realizację odpowiada agencja komunikacji marketingowej 360° LoveBrands Group. Strategię kampanii przygotowała Joanna Niemiec, Vice Chairman Strategy & Communication. (kn)

* Na podstawie ankiet ewaluacyjnych przeprowadzonych w okresie 2-11 grudnia 2024 roku na grupie 257 nauczycieli i dyrektorów ze szkół zgłoszonych do programu #OkresNoStres

Zdjęcie główne: okresnostres.edu.pl

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj