środa, 9 października, 2024
Strona głównaAktualnościRusza projekt „Różowy Patrol” Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej i marki Gliss

Rusza projekt „Różowy Patrol” Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej i marki Gliss

4 października 2023 roku wystartował projekt „Różowy Patrol”, poświęcony profilaktyce raka piersi. Jego organizatorem jest Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej, a wsparcie zapewnia marka Gliss. W promocję kampanii zaangażowała się Małgorzata Rozenek-Majdan, ambasadorka Gliss.

Inauguracja nowej odsłony programu dotyczącego profilaktyki raka piersi – działającego wcześniej jako Kluby Amazonek – odbyła się podczas konferencji prasowej w Warszawie. „Różowy Patrol” ma za zadanie szeroką edukację społeczną na temat tej choroby. Chodzi głównie o dotarcie z wiedzą na temat prawidłowej profilaktyki nowotworów piersi do kobiet z terenów tzw. wykluczonych, gdzie odnotowuje się najniższą zgłaszalność do programów przesiewowych.

„Różowy Patrol” będzie organizował spotkania, edukował i motywował do badań, oferując wsparcie kobietom w każdym wieku w całej Polsce. Nowy wizerunek inicjatywy ma związek z zaangażowaniem w jej wsparcie marki Gliss. 

Jak podają organizatorzy akcji, teraz w 36 klubach działa ponad 100 przeszkolonych edukatorek, a dzięki współpracy z marką Gliss utworzone zostanie 10 kolejnych klubów – „patroli”. Marka zapewni fundusze na ich działanie. „Wierzymy, że dzięki tej akcji uda się dotrzeć do jeszcze szerszego grona kobiet, by uświadamiać je, jak bardzo istotna jest profilaktyka, a także wspieranie się nawzajem. Marka Gliss chce podjąć konkretne, długofalowe działania na tym polu i doprowadzić do realnej zmiany” – mówi Aleksandra Gawlas, dyrektorka marketingu Henkel Consumer Brands, przedstawicielka marki Gliss.

„Polska jest jedynym krajem europejskim, w którym wskaźnik śmiertelności w wyniku zachorowań na nowotwory piersi rośnie. Choroba ta coraz częściej dotyka młodych kobiet, które nie wykonują badań przesiewowych. Według danych Krajowego Rejestru Nowotworów codziennie w Polsce na raka piersi umiera 19 kobiet*. Dlatego bardzo ważna jest wczesna diagnoza, która wpływa na skuteczność leczenia. Kluczową rolę odgrywa systematyczne samobadanie piersi, i to nawet wtedy, jeśli kobieta nie jest w grupie ryzyka” – podkreślają organizatorzy kampanii.

Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej prowadzi kluby ambasadorek od trzech lat, angażuje w swoje działania także lokalne inicjatywy społeczne. „My szkolimy Ambasadorki, przekazujemy im fantomy i wiedzę – a one szkolą kobiety w swojej społeczności. W ten sposób sieć edukacji i wsparcia rozrasta się jak drzewo” – wyjaśnia Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej. „W każdej z nas tli się lęk przed rakiem piersi, ale pamiętajmy, że im wcześniej zostanie on wykryty, tym większe szanse na wyleczenie” – dodaje Anna Kupiecka.

W działania promocyjne kampanii zaangażowała się Małgorzata Rozenek-Majdan, wieloletnia ambasadorka marki Gliss. Będzie szerzyć świadomość na temat profilaktyki nowotworów piersi, bo – jak mówi – podoba jej się misja Różowego Patrolu: „wspólnota kobiet, która daje silne poczucie, że nigdy żadna kobieta nie będzie sama – gdziekolwiek mieszka i kimkolwiek jest”. „To jest kolosalne wsparcie nie tylko w zakresie informacji, ale przede wszystkim emocjonalne i psychiczne” – podkreśla.

„Prawda jest taka, że o samobadaniu piersi mówi się wiele i to od wielu lat, ale mimo to kobiety wciąż niewystarczająco się badają, bo nie wiedzą jak to robić, nie są odpowiednio przeszkolone. Często również dlatego, że się po prostu boją. Mają obawy, że jeśli coś wykryją, to zostaną z tym same” – zauważa Rozenek-Majdan.

W ramach projektu powstał spot wideo, w którym udział wzięły trzy Ambasadorki „Różowego Patrolu”, zaangażowane w działania fundacji od lat. Digitalowa kampania promocyjna inicjatywy potrwa do końca października 2023 roku.

Elementem projektu jest także strona internetowa www.rozowypatrol.pl, na której można znaleźć bazę wiedzy na temat profilaktyki i zapoznać się z instrukcją samobadania piersi, a także – wyszukać miejsce działania najbliższego Różowego Patrolu na interaktywnej mapie Polski i nawiązać kontakt z fundacją.

Koncept i realizacja kampanii oraz jej promocja w kanałach digitalowych to praca agencji Advalue Engaged, natomiast za relacje z mediami odpowiada agencja Solski Communications. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj