wtorek, 16 lipca, 2024
Strona głównaAktualnościRyszard Solski o wynikach Solski Burson-Marsteller

Ryszard Solski o wynikach Solski Burson-Marsteller

przychody netto (sprzedaż usług) w mln zł: 5,2 (2013) 5,3 (2014) 

fee income w mln zł: 3,7 (2013) 4,1 (2014)

Przede wszystkim cieszę się, że Związek Firm PR od 3 lat konsekwentnie publikuje rankingi agencji oparte na kategorii wynagrodzeń, a nie przychodów. Tak jest od lat na Zachodzie i wiele razy apelowałem, także na PRoto, o wprowadzenie tej samej zasady u nas. Ranking Związku i fakt, ze tym razem tak wiele agencji wzięło w nim udział, dowodzi, że nasz rynek staje się coraz bardzo profesjonalny. Pamiętajmy bowiem, że usługi agencji PR należą do kategorii usług konsultingowych, a w tej kategorii płaci się za pracę i czas konsultantów. To, ile agencja wydała pieniędzy na wynajem sal, catering, czy produkcję poligraficzną jest nieistotne, to są wciąż pieniądze klientów a nie agencji.

Jeśli chodzi o nasze wyniki, jesteśmy z nich zadowoleni. Nasz fee income w 2014 r. wzrósł o ponad 11% w stosunku do roku 2013, przekraczając sumę 4 mln złotych. Przy czym jesteśmy w tej kwestii absolutnie transparentni, ponieważ ze względu na przepisy obowiązujące w grupie WPP absolutnie rozdzielnie księgujemy czyste wynagrodzenia oraz refundację przez klientów naszych wydatków ponoszonych w ich imieniu, a także inne przychody, np. finansowe. Na tak dobry wynik miało przede wszystkim skorzystanie przez dotychczasowych klientów z naszej oferty issue management, komunikacji i szkoleń kryzysowych, public affairs i wsparcia w mediach społecznościowych, a także pozyskanie nowych klientów, m.in. Colgate-Palmolive (koordynacja obsługi PR na 8 rynkach), Bank of America Merril Lynch, Wolters Kluwer i ważnego stowarzyszenia branżowego. Rośnie także liczba interesujących projektów realizowana dla rożnych biur Burson-Marsteller.

Ranking pokazuje, że stosunek fee income do ogółu przychodów wynosi u nas 77 proc. co świadczy, że nasza strategia świadczenia przede wszystkim doradztwa i wsparcia komunikacyjnego, a nie np. organizacji eventów, reklamy, czy innych usług marketingowych, jest pomyślnie realizowana. Jesteśmy także zadowoleni z systematycznie rosnącej rentowności naszej działalności (EBITDA za 2014 w wys. 12,3%) ponieważ pozwala nam to coraz lepiej wynagradzać pracę naszych konsultantów.

W sumie wyniki roku 2014 potwierdzają, że od początku naszej działalności w 2008 r. jesteśmy firmą dobrze zarządzaną, stabilną, o doskonałym standingu finansowym, czego dowodem są zresztą trzy Certyfikaty Najwyższej Rzetelności Biznesowej (ostatni właśnie za rok 2014) od międzynarodowej wywiadowni Bisnode (dawny Dun and Bradstreet).

Ryszard Solski, prezes zarządu Solski Burson-Marsteller

Wyniki swoich agencji komentują także: Przemek Staniszewski, Łukasz Wilczyński, Sebastian Hejnowski, Norbert Ofmański, Grzegorz Szczepański, Przemysław Mitraszewski, Joanna Pruszyńska-Witkowska i Anna Czaplicka

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj