Strój w biznesie
W Pulsie Biznesu czytamy o roli stroju w biznesie. „W międzynarodowym kodzie etykiety (nieodpowiedni strój) oznacza tyle, co przyznanie się do niewiedzy, marnej samooceny, lekceważącego stosunku do otoczenia” – pisze Kama Veymont, autorka artykułu. Zaznacza, że służbowy ubiór biznesmena powinien być konserwatywny, skromny i… drogi.
Istotna jest jakość tkaniny, właściwy krój i rozmiar. Najbardziej odpowiednie kolory to czarny lub szary. Ważnym elementem biznesowego stroju mężczyzny są krawaty „jedyne poletko, na którym może on dać ujście swojej kreatywności w zakresie stroju”. Mogą stanowić ciekawe uzupełnienie konserwatywnego stroju, ale należy pamiętać, że jeśli będą zbyt kolorowe i wzorzyste mogą koncentrować na sobie całą uwagę rozmówcy. Według Veymont w konserwatywnym stroju biznesowym nie ma miejsca na muszki, z wyjątkiem białych i czarnych do stroju wieczorowego. „W firmowe piątki (casual day) można ubrać się do pracy swobodnie. Nie oznacza to jednak przychodzenia w swetrze lub dżinsach. Na taką sytuację mamy w szafie sportowe marynarki (z tweedu, lnu lub ze sztruksu), do których możemy włożyć spodnie innego koloru, a zamiast tradycyjnej koszuli — koszulkę polo” – pisze autorka artykułu.