Trudne relacje biznesu z mediami
Magazyn Home&Market zamieścił artykuł na temat współpracy z mediami polskiej kadry menadżerskiej. Autorka Dominika Górska zauważa, że: „Kreowanie wizerunku medialnego stało się ostatnio bardzo modne. Oznacza jednak czasochłonny kontakt z opinią publiczną za pośrednictwem mediów”.
Górska przyznaje, że firmy mogą zarządzać swoją marką oraz zdobywać zaufanie klientów m.in. poprzez „(…)stały kontakt osób zarządzających z przedstawicielami mediów”. Autorka zadaje ekspertom pytanie, dlaczego spora część menadżerów wyższego szczebla nie kontaktuje się z dziennikarzami pomimo korzyści, jakie te kontakty mogą im przynieść. Adam Łaszyn, prezes ALERT MEDIA Communications, stwierdza, że często powodami niechęci są: „(…)zwykły strach, trema, obawa, że nie wypadnie się dobrze i to zmniejszy z trudem budowany autorytet. To zwykła obawa przed kompromitacją”. Kolejne przyczyny unikania kontaktów z mediami są, zdaniem Górskiej, natury zupełnie prozaicznej: „Niektórzy biznesmeni, a nawet politycy najzwyczajniej nie potrafią się wysławiać, są po prostu niekomunikatywni i wstydzą się tego”. Autorka zwraca też uwagę, że nieobecność w mediach może być wynikiem strategii, a niektóre branże wymagają wręcz pozostawania w cieniu. Kolejnym problemem bywają rzecznicy prasowi, którzy w nieodpowiedni sposób widzą swoją rolę. „Niestety, coraz częściej się zdarza, że osoba pełniąca funkcję rzecznika prasowego, staje się »osobistym ochroniarzem« swojego prezesa. I zamiast pełnienia funkcji łącznika pomiędzy mediami, dziennikarzami a firmą, staje się »bulterierem« swojego prezesa” – zauważa Górska. (psp)