czwartek, 16 stycznia, 2025

Uwierzyć w PR

„To nie reklamą buduje się silne marki. Taką markę zbudujemy korzystając z publicity i public relations. Reklama może jedynie pomóc nam w utrzymaniu silnej pozycji marki, którą wcześniej wykształtował PR. Dlatego przyszłością marketingu jest public relations (..)” – dowodzi na łamach czasopisma Marketing w Praktyce Anna Kieszkowska-Grudny, dyrektor marketingu na Europę Środkowo-Wschodnią w jednej z wiodących na świecie firm biotechnologicznych. Autorka radzi, jak efektywnie wykorzystać PR w branży farmaceutycznej, gdzie prawo jest dość restrykcyjne i nie pozwala w pełni wykorzystać możliwości reklamy. Kieszkowska-Grudny uważa, że PR daje możliwość opowiedzenia w pełniejszy sposób o firmie, leku, czy pomyśle. Ponadto pozwala dziennikarzowi zdecydować, czy i jak wykorzystać informację dostarczoną przez firmę. „Mimo tych wszystkich benefisów, firmy farmaceutyczne częściej stawiają na reklamę” – pisze autorka. W artykule przeczytamy o drogach do zbudowania silnej marki firmy farmaceutycznej lub leku, o różnych grupach klientów, do których powinny być skierowane działania PR oraz o kampaniach uświadamiających i innych działaniach, gdzie można zastosować PR.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj