Walczak: skuteczna komunikacja on-line. Jak to zrobić? Cz. I

dodano: 
05.12.2013
komentarzy: 
0

O skutecznej komunikacji marzy praktycznie każdy. Zmorą dnia codziennego jest sterta mejli, z której trudno wyłuskać treści, które są rzeczywiście interesujące i ważne. Sen z oczu spędza myślenie o wysłanym mejlingu, a dokładnie rzecz ujmując - o jego skuteczności.

Co zrobić, aby skutecznie komunikować? Przede wszystkim nie wierzyć czarodziejom, którzy w różnych, plażowych poradnikach próbują nas przekonać, że posiedli ten sekret i teraz praktycznie za darmo (bo adres mejlowy to niby żadna waluta) udostępnią nam 3,5, 7 złotych zasad. Zapewniają Cię, że jeśli tylko je zastosujesz to świat stanie przed tobą otworem. Czyżby?

Od czego więc masz zacząć Czytelniku?

Początek jest zawsze taki sam – musisz odpowiedzieć sobie na pytanie: „kto jest moją grupą docelową?”, „z kim chcę rozmawiać”?

Dlaczego?

Po pierwsze: JĘZYK.

Inaczej będziesz pisać do młodzieży nastoletniej np. 13+ (Cropp), a inaczej do studentów (Vifon, Knorr – zupki chińskie).

Inną percepcję i środki przekazu będziesz stawać w komunikacji z pracownikami Grupy Chemicznej CIECH, a inaczej będziesz docierać do osób zatrudnionych w Eurobanku.

Po drugie: NARZĘDZIA LUB INACZEJ MÓWIĄC KANAŁY KOMUNIKACJI

Obecnie masz do dyspozycji cały wachlarz sposobów na dotarcie do swojej grupy docelowej.

Najważniejsze z nich to:

1. serwisy społecznościowe np.: Facebook, G+ (Google), NK (dawna naszaklasa.pl), Twitter, Linkedin, Goldenline

2. serwisy treściowe: You tube, Pinterest, Slideshare

3. serwisy typu wiki

4. fora np.: gazeta.pl, sfd.pl

5. blogi np. wordpress, blox, blogger, onet.blog

6. mejlingi.

W zależności jacy są twoi odbiorcy, takie narzędzia online powinieneś dobrać.

Pamiętaj jednak, że internet, że nie wszyscy w Polsce korzystają z internetu. Jeśli istotna część Twojej grupy docelowej jest nieobecna, musisz pomyśleć o innych kanałach komunikacji.

Źródło: www.komputerswiat.pl, Badanie World Internet Project 2013

Po trzecie: TREŚĆ.

Bez względu na to do kogo komunikujesz – czy do klientów czy do pracowników w firmie – musisz przekazywać treści, które mają jakość. Co to oznacza? Otóż to co będziesz mówił ma być interesujące dla twoich odbiorców a nie dla firmy/działu pr/managmentu/inne…

Jak widzisz – jedno pytanie implikuje następne i następne, na które musisz rzetelnie odpowiedzieć aby być skutecznym.

W następnej części będziemy mówić o tym jak pisać dobrze pisać online.

Monika Walczak

komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin