Z zagranicy

dodano: 
25.05.2005
komentarzy: 
0

Historia modnego nałogu
Niemiecki dziennik Tagesspiegel opowiada historię twórcy public relations Edwarda L. Bernays’a, któremu w latach 20. poprzedniego wieku udało się dokonać wielkiej tytoniowej rewolucji. Ponieważ tylko mężczyznom wypadało palić w towarzystwie, koncerny tytoniowe zwróciły się do Bernays’a z prośbą o przekonanie społeczeństwa, że palenie przystoi również paniom. Podczas wielkanocnej parady na Piątej Alei w Nowym Jorku Bernays nakłonił damy do publicznego palenia papierosów. Skutkiem było nie tylko zwiększenie sprzedaży tytoniu, ale również zmiany w kulturze społeczeństwa coraz bardziej walczącego o emancypację kobiet. Powstał również specyficzny image osób, które palą papierosy. Osoba z papierosem kojarzona była z elegancją, znajomością świata, wolnością. Rzadko kto myślał wówczas o konsekwencjach. O skutkach palenia zaczęto myśleć znacznie później, w głównej mierze dzięki licznym kampaniom społecznym. Sam Bernays w wieku ponad 90 lat stał się jednym z czołowych twórców kampanii antynikotynowych. Dzisiaj USA jest jednym z najżarliwszych antagonistów koncernów nikotynowych.

Kongres w Lizbonie
31 maja mija termin nadsyłania abstraktów przemówień na 7 Annual Congress for Public Relations of EUPRERA. Tegoroczny kongres, który odbędzie się w dniach 10-13 listopada w Lizbonie, nosi nazwę „Nowe wyzwania dla PR-u”. W jego trakcie będzie omawiana rola PR-u w rozwoju organizacji oraz PR w służbie publicznej. Abstrakty, według wytycznych dostępnych na stronie EUPRERA, należy przesyłać na adres eupreralisbon05@escs.ipl.pt

Stabilizacja dzięki małym
24 największych szwajcarskich agencji zrzeszonych w BPRA osiągnęło w zeszłym roku całościowy obrót w wysokości 81,2 miliony franków, to znaczy, że osiągnęły stabilność – informuje persoenlich.com. W informacji czytamy, że dowodem stabilizacji i wyrównywania rynku PR w tym kraju jest również fakt, że coraz lepiej prosperują mniejsze agencje. Tym samym skończyły się czasy monopolu 5 największych i dominujących agencji. Szef BPRA Ulrich Bollmann jest zdania, że ta sytuacja związana jest ze zmniejszającymi się kosztami komunikacji – „biorąc pod uwagę technologie, małe agencje mogą dzisiaj istnieć obok gigantów”.

Medialna porażka
Jak czytamy w niemieckim wydaniu Financial Times, Deutsche Bank dokonuje zmian w swojej strukturze komunikacyjnej i PR. Dotychczasowy rzecznik prasowy w Niemczech, Alfredo Flores, odpowiada teraz za całościową komunikację firmy na świecie. Tym samym przejął obowiązki po Angliku Jezz’ie Farr, który będzie zastępcą Flores’a i odpowiadać będzie za kontakty z mediami. Pierwsza o zmianach poinformowała agencja informacyjna Reuters. Zmiany spowodowane są licznymi zarzutami wobec Deutsche Banku, a w szczególności szefa tej firmy Josefa Ackermana, które związane są z masowymi zwolnieniami. O wizerunkowym kryzysie Deutsche Banku świadczą również wypowiedzi akcjonariuszy. „Deutsche Bank robi nie wszystko jak należy. Oni w PR robią wszystko źle” – brzmiała jedna z nich. Również Klaus Nieding ze związku akcjonariuszy DSW, uważa, że „jest to medialna katastrofa”.

Waggener Edstrom i Eurocom Worldwide razem
Agencja Waggener Edstrom ogłosiła dołączenie się do Eurocom Worlwide, dzięki czemu będzie mogła zaproponować swoim klientom ekspertyzę i usługi na rynkach, na których nie była dotąd obecna. Mads Christensen z Eurocomu powiedział, że ta współpraca pozwoli wzmocnić obecność organizacji na czołowych rynkach – amerykańskim i brytyjskim.

Źródło:

Tagesspiegel, Financial Times, persoenlich.com
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin