Z zagranicy

dodano: 
14.07.2005
komentarzy: 
0

PR Kurdów
Kurdystan wynajął republikańską firmę lobbingową Russo Marsh & Rogers, aby promować interesy Kurdów w Iraku poprzez „wolne media” – czytamy na portalu O'Dwyer's. Agencja ma doświadczenie w polityce międzynarodowej; wcześniej pracowała nad kampanią Chamorro w Nikaragui.

Wykorzystać radio 
W newsletterze Amerykańskiego Stowarzyszenia Public Relations Betsy Goldberg zachęca do korzystania z możliwości, jakie daje radio. „Radio pozwala lepiej dotrzeć do grupy docelowej oraz ominąć wysokie koszta produkcji telewizyjnej” – czytamy w artykule. Goldberg poleca używanie audio news releases, wywiadów w stacjach radiowych nadawanych w samolotach, ogłoszeń publicznych (są one zarezerwowane dla sektora non-profit, jednak „sektor ten potrzebuje partnerów korporacyjnych”)

Nagrody IPRA
Londyński sekretariat IPRA ogłosił, że Republika Południowej Afryki uzyskała trzeci najlepszy wynik po USA i Wielkiej Brytanii pod względem ilości finalistów w konkursie IPRA Golden World Awards for Excellence – poinformował portal Biz-community. Nagrody zostaną wręczone 3 listopada w Londynie.

Farmaceutyczny lobbing
Center for Public Integrity ogłosiło wyniki swojego rocznego badania lobbingu w przemyśle farmaceutycznym. Tylko w ostatnim roku ta branża zatrudniła 1300 lobbystów i wydała najwięcej pieniędzy na ten cel na tle wszystkich grup interesu. Branża lobbowała nie tylko na rodzimym rynku, ale również próbowała wywrzeć presję na innych rządach.

Czeska agencja w strukturach ECCO
Czech P.R., czeska firma doradcza w zakresie public relations, została nowym członkiem sieci ECCO Network. Tym samym sieć ECCO International Communications Network reprezentowana w Polsce przez On Board Public Relations rozszerzyła swoją działalność w Europie Środkowo-Wschodniej. Przyjęcie nowego członka oznacza, że w sieci ECCO Network będzie zrzeszonych 36 agencji Public Relations działających w 31 krajach na całym świecie.
ECCO Network jest jedną z międzynarodowych sieci firm doradczych świadczących usługi w zakresie public relations i marketingu. Przychody sieci wynoszące ponad 27,5 miliona Euro w 2004 roku dają ECCO Network czwartą pozycję w europejskich rankingach sieci firm w branży (źródło: PR Week, European league 2004).
Czech Public Relations oferuje pełny zakres usług PR obejmujący m.in. komunikację korporacyjną i finansową, media relations, relacje inwestorskie, event management, oraz komunikację i usługi kryzysowe. Firma doradza klientom z branży finansowej, alkoholowej, budowlanej, B2B, energetycznej, farmaceutycznej i non-profit, pracując dla takich organizacji jak: Erste Bank, Ceska sporitelna, CRIF S.A., Appian Group, ICKM, PNS, Rudolf Jelinek, Ceska gumarenska spolecnost.

Certyfikaty PR w Szwajcarii ze świetnymi wynikami
110 osób przystąpiło do egzaminu w Szwajcarskim Instytucie Public Relations (SPRGI). Aż 99 z nich zdało egzamin i otrzymało certyfikat SPRI. Dzięki temu mogą oni nosić tytuł „PR-Fachfrau SPRI” lub „PR-Fachmann SPRI”. Najlepsze wyniki otrzymali Marianne Wegmüller i Fabienne Widmer – poinformował SPRI w newsletterze.

PR w stowarzyszeniach ważny, ale niedokładny
Z najnowszych badań wynika, że większość działających w Niemczech stowarzyszeń przedsiębiorców prywatnych nie widzi potrzeby, aby intensyfikować działania PR bardziej niż do tej pory. Najczęściej wykorzystuje się takie narzędzia PR jak komunikat prasowy, newsletter i spotkania inwestorskie. Mimo to, ¾ zapytanych uważa, że komunikacja jest dla zrzeszonych w stowarzyszeniach przedsiębiorców ważnym elementem strategii rozwoju firmy. Za najważniejsze cele tej komunikacji wskazywano budowanie marki, zróżnicowanie od konkurencji, wzrost zaufania wobec firmy. Z pracy PR-owców w tego typu stowarzyszeniach niezadowoleni są jednak dziennikarze pism ekonomicznych, którzy zarzucają działom komunikacji powolność a pisanym przez nich komunikatom brak polotu. Proponują, aby PR-owcy informowali o wydarzeniach częściej i dokładniej.

Coraz więcej pracy dla PR-owców
„DPRG – niemieckie towarzystwo PR - szacuje, że w Niemczech jest około 35 tys. specjalistów PR. (...) Pracują w biurach prasowych, agencjach bądź jako niezależni doradcy” – pisze Die Welt w artykule poświęconym temu zawodowi. „U nas żaden dzień nie jest podobny do drugiego. Elastyczność, szybkie myślenie i działanie są w tym zawodzie koniecznością” – mówiła Katrin Ehlers, szefowa berlińskiego oddziału agencji Trimedia Communications. Bettina Hagen, autorka artykułu opisuje jej codzienne czynności, zadania, podział pracy w agencyjnym zespole, który na razie może zapomnieć o letnim urlopie. Jürgen Pitzer, do niedawna prezes DPRG uważa, że jest coraz więcej pracy dla PR-owców i właśnie w tym kierunku podąża branża. „Przedsiębiorstwa rozpoznały wartość strategicznej komunikacji i wymagają coraz większej aktywności zatrudnianych przez nich doradców PR” – mówił Pitzer.

Źródło:

Public Relations Tactics, O'Dwyer's, SpinWatch, Biz-community, SPRI, Die Welt, PR Portal
komentarzy:
0
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin