„Pazerni specjaliści od marketingu i reklamy nie wahają się sięgać po wszelkie symbole, które wzbudzają pozytywne emocje. Nie ma dla nich znaczenia, czy są to symbole świeckie czy religijne (..) Biorą i przerabiają, odzierając przywłaszczone symbole z ich najgłębszej treści, zostawiając tylko to, co powierzchowne i naskórkowe” – piszą redaktorzy portalu Wiara.pl, którzy postanowili wcielić w życie program obrony prawdziwego Świętego Mikołaja. Na stronach portalu przeczytamy, kim naprawdę był Święty Mikołaj. „Chcemy, aby dzieci w Polsce wiedziały, że to nie żaden disneyowski krasnal mieszkający w Finlandii, jeżdżący saniami zaprzężonymi w renifery i wpadający przez komin, lecz biskup, który kierował się ewangeliczną zasadą dawania jałmużny, czynienia dobra bez rozgłosu, tak aby tylko Bóg był świadkiem” – pisze portal Wiara.pl Wczoraj felieton o wizerunku Świętego Mikołaja i jego zmianach przygotowała telewizja TVN.