.

Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

dodano: 
09.09.2011

Rodzaj:

case'y agencji

Tytuł projektu:
Strategia PR dla programu kulturalnego polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (praca przygotowana na konkurs Young Creatives)

Autorzy:
Monika Podsiadło, Anna Kuprian (Hill and Knowlton)

Grupy docelowe:
1. Konsumenci kultury, w tym: Key Opinion Leaders, Środowiska artystyczne
2. General public, w tym: Kluczowe media, Agencje prasowe, Key Opinion Leaders, Blogerzy i społeczności wirtualne
3. Środowiska parlamentarne

Rekomendowane kanały dotarcia:
1. Prasa codzienna, magazyny, prasa bezpłatna, prasa branżowa (artystyczna), Internet, radio
2. Prasa, Internet, prasa branżowa (marketingowa), radio, portale społecznościowe, fora
3. Newsletter, Internet, prasa codzienna, biuletyny parlamentarne, biuletyny kulturalne

Wykorzystane narzędzia PR:
1. Informacje prasowe, buzz marketing, social media (Facebook, Twitter, Youtube), profilowane artykuły, aranżacja wywiadów z artystami i przedstawicielami IAM
2. Informacje prasowe, buzz marketing, social media (bezpośredni kontakt z administratorami forów i blogerami np. zaproszeniana organizowane wydarzenia)
3. Interaktywny newsletter wysyłany przed rozpoczęciem kolejnych etapów projektu, kontakt bezpośredni z przedstawicielami instytucji kulturalnych w stolicach

Założenia projektowe:
Projekt “I,CULTURE”, zbudowany został z:
- Postawowego hasła programu “Polska kreatywnym zagłębiem Europy”, które symbolizuje bogactwo i różnorodność dorobku kulturalnego Polski; Prezydencja Polski w UE powodemdo odkrycia tego bogactwa
- 5 filarów reprezentujących najważniejsze dziedziny sztuki tworzące całość dorobku kulturalnego każdego narodu tj. muzyka, poezja, teatr, film i sztuki plastyczne.
I filar – “I, CULTURE. Made in EU. Powered by Poland”
II filar – “Promocja twórczości Karola Szymanowskiego”
III filar – “Planeta Lem”
IV filar – “Czesław Miłosz”
V filar – “Przewodnik do Polaków”
- Parasola komunikacyjnego opierającego się o treści wynikające z hasła bazowegoi przekazów niesionych przez każdy z 5 filarów

Każdy kolejny etap projektu przypadana kolejny miesiąc prezydencji Polski w UE

Koncepcja komunikacji:
Komunikacja programu i wszystkich jego etapów oparta jest o 2-fazowy schemat: tease & reveal

Tease – faza pokazująca najbardziej charakterystyczne elementy dla danej części programu, mająca na celu wzbudzenie zainteresowania wsród grup docelowych

Reveal – stopniowe odkrywanie bogactw każdego z “filarów”, któremu towarzyszy hasło “Polska kreatywnym zagłębiem Europy”; hasło podkreśla fakt odkrywania i pokazywania szerszej publiczności elementów budujących polską kulturę

Prowadzenie komunikacji z podziałem na etapy dostosowane do harmonogramu odkrywania poszczególnych “filarów” (części) programu “I, Culture”.

Ze względu na globalny zasięg działań, rekomendujemy przyjęcie jednolitych haseł dla poszczególnych części programu; proste do zapamiętania, krótkie i chwytliwe; nawiązujące do zmysłów i prezentowanych w danym “filarze” sztuk; taka sama forma nazewnictwa we wszystkich stolicach

Rekomendowane nazwy
I filar – “I, CULTURE. Made in EU. Powered by Poland” znaczy “I create”
II filar – “Promocja twórczości Karola Szymanowskiego” znaczy “I listen”
III filar – “Planeta Lem” znaczy “I experience”
IV filar – “Czesław Miłosz” znaczy “I feel”
V filar – “Przewodnik do Polaków” znaczy “I live free”

Etap I (I create)
- Data rozpoczęcia działań – 26.06.2011
- Faza tease całego projektu o nazwie “I,CULTURE”, jak i pierwszego “filaru”pt. “I, CULTURE. Made in the EU. Powered by Poland” 
- Launch dedykowanej całemu projektowi platformy internetowej
- Umieszczenie dużych rozmiarów instalacji przypominających kształtem puzzle w przestrzeni miejskiej, w zaangażowanych w projekt stolicach
- Instalacje opatrzone: hasłami zaczerpniętymi z filmu reklamowego projektu “I, CULTURE” przygotowanego przez IAM – hasła przetłumaczone na języki ojczyste; datą 1.07.2011 – datą objęcia przez Polskę prezydencji w UE; adresem platformy internetowej projektu

- Faza reveal: interdyscyplinarne warsztaty dla otwartej publiczności “I, CREATE” połączonych ze wspólnym szyciem wielkiego fragmentu puzzla; Włączenie aktywności o podobnym charakterze (kreacja) do agendy wydarzeń zaplanowanych przez IAM; możliwość wirtualnego“zestawienia” gotowych puzzli na stronie internetowej

Etap II (I listen)
- Data rozpoczęcia działań – 31.07.2011
- Faza tease etapu “I, LISTEN” promującego twórczość Karola Szymanowskiego – synchroniczne otwarte “telekoncerty” Szymanowski Royal String Quartet, w których każdy z członków kwartetu znajdujesię w innej stolicy ; organizacja koncertów; ustawienie telebimów w kluczowych punktach przestrzeni miejskiej; jednoczesna gra wszystkich członków kwartetu; transmisja koncertów do zaangażowanych miast
-W wydarzeniu biorą jednocześnie udział 4 miasta, a w każdym z nich występuje na żywo jeden muzyk
- Obraz i dźwięk są transmitowane na żywo i wyświetlane na telebimach – synchronizacja dźwięku i efekt  wspólnego koncertu
- Live streaming koncertów na platformie internetowej projektu
- 3 “telekoncerty” dla zaangażowania wszystkich uczestniczącychw projekcie stolic (klucz podziału stolic z uwzględnieniem stref czasowych)
- Faza reveal –  trasa koncertowa Szymanowski RSQ  oraz masterclasses
Włączenie aktywności o podobnym charakterze (muzyka) do agendy wydarzeń zaplanowanych przez IAM
Możliwość obejrzenia nagranych “telekoncertów” na platformie internetowej projektu

Etap III (I experience)
- Data rozpoczęcia działań – 30.08.2011
- Faza tease etapu “I, EXPERIENCE” promującego spektakl “Planeta Lem” – świetlna ścieżka wędrująca przez wszystkie zaangażowane stolice w ciągu jednej doby; sygnał świetlny wyświetlany na niebie przez laser o dużej mocy po zapadnięciu zmroku; wyświetlenie intrygującego napisu “I,EXPERIENCE”;wrażenie wędrującej ścieżki światła, dzięki różnicom czasowym w poszczególnych stolicach np. kolejno w Moskwie, Kijowie, Mińsku, Warszawie, Berlinie etc.;pozycjonowanie strony internetowej projektu w wyszukiwarkach i przypisanie jej do frazy “I, EXPERIENCE”
- Faza reveal –  organizacja plenerowych widowisk teatralnych w nietypowych, industrialnych lokalizacjach; ew. prezentacja spektaklu w formie multimedialnej na telebimach; włączenie aktywności o podobnym charakterze (teatr, performance) do agendy wydarzeń zaplanowanych przez IAM
- Możliwość obejrzenia nagranych spektaklu na platformie internetowej projektu

Etap IV (I feel)
- Data rozpoczęcia działań – 31.09.2011
- Faza tease etapu “I, FEEL” promującego twórczość Czesława Miłosza – wiersze w przestrzeni miejskiej

Dwa rodzaje działań fazy tease:
- Wstęgi z cytatami na budynkach; produkcja dużych rozmiarów wstęg z wybranymi cytatami z poezji Miłosza; obwiązanie wstęgami budynków zaangażowanych w promocję kultury w stolicach; przypisanie pojedyńczych wierszy do stolic ;cytaty z jednego wiersza pojawiają się w jednej tylko stolicy – pojedyńcze frazy umieszczone w różnych punktach miasta składają się na pełny wiersz
Uniwersalny wymiar użytych wierszy;
- Wiersze w metrze - wykorzystanie fragmentów nagranych wierszy Miłosza, deklamowanych przez znane osobistości z 10 stolic, emisja krótkich fragmentów (np. dwóch fraz) na stacjach metra pomiędzy przyjazdami pociągów 

Faza reveal –  prezentacja kompletnych audiobooków i dorobku poety na platformie internetowej projektu; włączenie aktywności o podobnym charakterze (literatura, poezja, recytacja) do agendy wydarzeń zaplanowanych przez IAM; możliwość uzupełnienia projektu o broszury i film dokumentalny dostępny na platformie internetowej i wyświetlany w partnerskich instytucjach zaangażowanych w projekt

Etap V (I live free)
- Data rozpoczęcia działań – 30.10.2011
- Faza tease etapu “I, LIVE FREE” promującego inicjatywę “Przewodnik do Polaków”: prezentacja trailerów filmów przygotowanych w ramach “Przewodnika do Polaków” na platformie internetowej projektu i dedykowanych mu fan-page’ach na portalach społecznościowych; zaktywizowanie użytkowników portalu społecznościowego Facebook łańcuszkiem na temat tego, czy uważają, że są wolni, zapoczątkowanie dyskusji na temat wolności i jej przejawów; generowanie marketingu szeptanego

- Faza reveal –  projekcja filmów w partnerskich instytucjach i w kinach studyjnych: spotkania autroskie z twórcami filmów organizowane po pokazach premierowych; dyskusje panelowe na temat wolności; wydanie Box-setu z literackim wstępem pióra znanych autorów np. Wojciecha Kuczoka, Marka Niedźwiedzkiego; elementy wspomnień autorów i ich własne doświadczenia z tamtego okresu; włączenie aktywności o podobnym charakterze (film, sporty, moda, zagadnienia społeczne, rozrywka) do agendy wydarzeń zaplanowanych przez IAM

Finał "I Culture"
- Data rozpoczęcia działań – 31.11.2011
- Podsumowanie projektu “I, CULTURE”: przywołanie tematów całego projektu i poszczególnych jego “filarów”; zbudowanie spójnego komunikatu pokazującego, w jaki sposób wszystkie etapy projektuskładają się na ideę “I, CULTURE”; ponowne przywołanie mechanizmu wydobywania polskiego dorobku kulturalnego i prezentacji na skalę globalną; komunikacja hasła bazowego “Polska kreatywnym zagłębiem Europy” i informacji na temat organizatora całego projektu – Instytutu Adama Mickiewicza

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin