Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
Szkolenia żywieniowe Nestlé Polska. projekt „szkolenia żywieniowe nestlé polska” firmy nestlé został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez forum odpowiedzialnego biznesu oraz zaprezentowany podczas targów dobrych praktyk w październiku 2008. materiały pochodzą z targów dobrych praktyk csr organizowanych przez fob. podmiot realizującynestlé polska. tytuł projektuszkolenia żywieniowe nestlé polska. sytuacja/problemw 2007 roku firma rozpoczęła realizację projektu szkoleń żywieniowych (ang. nutrition quotient, czyli inteligencja żywieniowa) dla wszystkich pracowników nestlé na świecie. powstał on jako odpowiedź na potrzebę edukacji żywieniowej i zrozumienia wpływu żywności na zdrowie. szkolenia żywieniowe są częścią strategii nestlé „nutrition, health and wellnes”, której celem jest ewolucja nestlé w kierunku zaufanego eksperta i doradcy naszych konsumentów w dziedzinie żywienia, zdrowia i dbałości o dobre samopoczucie. opis dobrej praktyki/ rozwiązanieszkolenia żywieniowe w nestlé polska rozpoczęły się na początku 2007 roku i potrwają do końca 2008 roku. podzielone są na kilkanaście etapów ze względu na fakt, iż obejmują wszystkich pracowników firmy. zostały one przygotowane w 3 modułach: podstawowym, zaawansowanym i specjalistycznym, w zależności od stopnia zaangażowania pracownika w proces tworzenia produktów i opracowywania komunikacji z konsumentami. celem projektu jest edukowanie pracowników firmy z zakresu wiedzy żywieniowej, która w obszarze zawodowym wspomoże realizację strategii „nutrition, health and wellnes”. w nestlé wierzy się, że bez pogłębiania znajomości wpływu diety na zdrowie i samopoczucie trudno jest tworzyć zdrowsze produkty, atrakcyjną komunikację żywieniową czy też budować wiarygodny wizerunek naszej firmy, jako partnera w budowaniu smacznego i zbilansowanego menu. korzyścidla firmy: – dzięki szkoleniom żywieniowym pracownicy mogą lepiej zrozumieć przemiany zachodzące w firmie (od firmy produkującej bezpieczne i wysokiej jakości produkty w firmę propagującą prawidłowe odżywanie, zdrowie i dobre samopoczucie) prowadzi to do lepszego zrozumienie strategii firmy; – dzięki warsztatom żywieniowym wzrosła również świadomość wiedzy żywieniowej wśród samych pracowników i ich bliskich z zakresu zdrowego odżywiania się;. dla adresatów programu: – ze szkoleń żywieniowych nestlé polska skorzystało już prawie 1700 pracowników – tj. 70% zatrudnionych. należy podkreślić, że tematyka szkoleń żywieniowych nestlé jest szeroka. obejmuje ona informacje z zakresu prawidłowego odżywiania się nie tylko dla dorosłych, ale również i dzieci. program warsztatów skierowany jest więc do różnych grup i dlatego jest uniwersalny. warsztaty objęły również partnerów biznesowych. wyzwanianajwiększym wyzwaniem dla firmy jest mała liczba trenerów – w stosunku do liczby pracowników (2500), których planuje się przeszkolić do końca tego roku. kolejnym wyzwaniem dla trenerów nestlé polska jest takie dopasowanie kalendarza szkoleń, aby nie kolidował on z codziennymi obowiązkami pracowników.
Projekt „Szkolenia żywieniowe Nestlé Polska” firmy Nestlé został wyłoniony w konkursie na najlepszą praktykę z zakresu współpracy z biznesem na rzecz społeczeństwa przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz zaprezentowany podczas Targów Dobrych Praktyk w październiku 2008.
Materiały pochodzą z Targów Dobrych Praktyk CSR organizowanych przez FOB.
Podmiot realizujący
Nestlé Polska
Tytuł projektu
Szkolenia żywieniowe Nestlé Polska
Sytuacja/Problem
W 2007 roku firma rozpoczęła realizację Projektu Szkoleń Żywieniowych (ang. Nutrition Quotient, czyli Inteligencja Żywieniowa) dla wszystkich pracowników Nestlé na świecie. Powstał on jako odpowiedź na potrzebę edukacji żywieniowej i zrozumienia wpływu żywności na zdrowie. Szkolenia Żywieniowe są częścią strategii Nestlé „Nutrition, Health and Wellnes”, której celem jest ewolucja Nestlé w kierunku zaufanego eksperta i doradcy naszych konsumentów w dziedzinie żywienia, zdrowia i dbałości o dobre samopoczucie.
Opis dobrej praktyki/ Rozwiązanie
Szkolenia żywieniowe w Nestlé Polska rozpoczęły się na początku 2007 roku i potrwają do końca 2008 roku. Podzielone są na kilkanaście etapów ze względu na fakt, iż obejmują wszystkich pracowników firmy. Zostały one przygotowane w 3 modułach: podstawowym, zaawansowanym i specjalistycznym, w zależności od stopnia zaangażowania pracownika w proces tworzenia produktów i opracowywania komunikacji z konsumentami.
Celem projektu jest edukowanie pracowników firmy z zakresu wiedzy żywieniowej, która w obszarze zawodowym wspomoże realizację strategii „Nutrition, Health and Wellnes”. W Nestlé wierzy się, że bez pogłębiania znajomości wpływu diety na zdrowie i samopoczucie trudno jest tworzyć zdrowsze produkty, atrakcyjną komunikację żywieniową czy też budować wiarygodny wizerunek naszej firmy, jako partnera w budowaniu smacznego i zbilansowanego menu.
Korzyści
Dla firmy:
– dzięki szkoleniom żywieniowym pracownicy mogą lepiej zrozumieć przemiany zachodzące w firmie (od firmy produkującej bezpieczne i wysokiej jakości produkty w firmę propagującą prawidłowe odżywanie, zdrowie i dobre samopoczucie) prowadzi to do lepszego zrozumienie strategii firmy;
– dzięki warsztatom żywieniowym wzrosła również świadomość wiedzy żywieniowej wśród samych pracowników i ich bliskich z zakresu zdrowego odżywiania się;
Dla adresatów programu:
– ze szkoleń żywieniowych Nestlé Polska skorzystało już prawie 1700 pracowników – tj. 70% zatrudnionych. Należy podkreślić, że tematyka szkoleń żywieniowych Nestlé jest szeroka. Obejmuje ona informacje z zakresu prawidłowego odżywiania się nie tylko dla dorosłych, ale również i dzieci. Program warsztatów skierowany jest więc do różnych grup i dlatego jest uniwersalny.
Warsztaty objęły również partnerów biznesowych.
Wyzwania
Największym wyzwaniem dla firmy jest mała liczba trenerów – w stosunku do liczby pracowników (2500), których planuje się przeszkolić do końca tego roku. Kolejnym wyzwaniem dla trenerów Nestlé Polska jest takie dopasowanie kalendarza szkoleń, aby nie kolidował on z codziennymi obowiązkami pracowników.