KRRiT przyjrzy się piątemu stadionowi
Oglądanie meczów piłkarskich przed telewizorem nieodzownie kojarzy się z piwem. Nic więc dziwnego, że producenci tego trunku zbliżające się mistrzostwa Europy traktują jako świetną okazję do promowania swoich marek. Jak czytamy w serwisie wyborcza.pl, największą kampanię zorganizowało Tyskie. Jest prowadzona z takim rozmachem, że zajęła się nią Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.
Sprawa dotyczy serialu „Piąty stadion”, którego sponsorem jest Tyskie. Zostanie on wyemitowany w 63 odcinkach, w przerwach meczów Euro 2012. Krytycy działań marketingowych Tyskiego twierdzą, że serial jest kryptoreklamą. Jak zaznacza rzecznik prasowy właściciela marki, Kompanii Piwowarskiej, w trakcie serialu emitowana jest informacja o lokowaniu produktu. „Nie czujemy się jednak winni, a zarzuty konkurencji uważamy za nieuzasadnione, oparte raczej na odczuciach i opinii niż realnych przesłankach” – dodaje rzecznik.
Jak twierdzą przedstawiciele Kompanii, przestrzega ona zakazu telewizyjnej reklamy piwa przed godziną 20. W serialach emitowanych przed tą godziną pojawi się jedynie plansza sponsorska browaru. W tych emitowanych później bohaterowie nie będą już ukrywać, że to Tyskie najlepiej smakuje przy oglądaniu meczów. (ks)