Zainspiruj się liczbami – znajdź natchnienie w danych

dodano: 
05.01.2018
komentarzy: 
0

Praca w PR-ze i content marketingu wymaga stałego dostępu do źródła kreatywnych pomysłów. Jeśli chcesz konkurować z rynkowymi rywalami, przyciągać uwagę konsumentów i pozytywnie zaskakiwać branżę niesztampowymi rozwiązaniami, potrzebujesz świeżego i otwartego podejścia, bo inspiracje mogą ukrywać się wszędzie.

Dobrym sposobem na odkrywanie jeszcze nieodkrytych znaczeń jest sięganie do... wykresów i liczb. Dostęp do takich danych na temat marki, konkurencji czy całej branży gwarantuje monitoring mediów. Analiza informacji publikowanych w mediach klasycznych czy dyskusji odbywających się w komentarzach pod portalowymi artykułami, na forach i platformach społecznościowych pozwala na pełne zrozumienie danej dziedziny oraz poznanie opinii, nawyków i potrzeb potencjalnych klientów. A przy okazji na określenie najskuteczniejszych kanałów dotarcia do konsumentów.

Zdajecie sobie sprawę z faktu, że treści związane z bieganiem są wyświetlane w internecie około 11 milionów razy dziennie?

Albo że największe dyskusje o sieciach klubów fitness odbywają się w okresie noworocznym?

Wiecie, że internet jest obecnie pierwszym źródłem wiedzy o chorobach i dolegliwościach?

Właśnie tego typu dane pomagają markom włączyć się do aktualnych dyskusji i dostosować komunikaty do oczekiwań konsumentów.

Pełną wersję Casebooka IMM można pobrać na stronie Złotych Spinaczy.

Magdalena Pawłowska, Instytut Monitorowania Mediów

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin