PKO Bank Polski zmienia logo
PKO Bank Polski odświeżył swój logotyp. Firma zmodyfikowała nieco kolory i zmieniła czcionkę.
Zamiast PKO Bank Polski widnieje jedynie napis Bank Polski, zaś jasnoniebieski i pomarańczowy zastąpiono ciemnoniebieskim i czerwonym. W barwach korporacyjnych zastosowano gradient, a nazwa PKO pozostała w samym monogramie. Zmiany w systemie identyfikacji wizerunkowej przygotowała agencja White Cat Studio przy ścisłej współpracy z Karolem Śliwką, autorem znaku firmowego banku, tzw. skarbonki, zaprojektowanego w 1967 roku.
Jak czytamy w komunikacie prasowym, wyniki badań wskazują, że wizerunek PKO Banku Polskiego nie koresponduje z jego pozycją rynkową czy rezultatami finansowymi. „Dotychczasowe logo było dobrze rozpoznawalne i kojarzone z tradycją, ale uznawano je za nieco staroświeckie. Nowe logo podoba się badanym, jest nowoczesne, zachowuje ciągłość z historią, równocześnie komunikując zmiany” – przekonuje firma. (bs)