Dobry Wpływ – nowa firma, która chce promować odpowiedzialny influencer marketing

dodano: 
22.01.2019
komentarzy: 
0

Pod koniec 2018 roku na rynku pojawiła się firma Dobry Wpływ – jej założyciele, Marta Soja i Maciej Pietrukiewicz, od lat zajmują się influencer marketingiem i, jak mówią, stawiają na odpowiedzialne podejście do działań realizowanych z internetowymi twórcami.

„Odpowiedzialność” firmy Soji oraz Pietrukiewicza ma wiązać się z dbaniem o realizację celów klientów oraz partnerskim podejściem do twórców. Tym pierwszym Dobry Wpływ chce oferować szkolenia i doradztwo przy tworzeniu i realizowaniu kampanii, a potem – interpretowaniu ich wyników. Tym drugim chcą za to zaoferować podejście „partnerskie”. Co to oznacza w praktyce?

„Wierzymy, że twórcy znają swoich fanów i wiedzą też, jakie treści są dla nich atrakcyjne, jakie będą ich angażować. Dlatego chcemy wspólnie z nimi tworzyć kampanie, a nie przynosić gotowe scenariusze i oczekiwać ich realizacji. Chcemy wspólnie z influencerami wyznaczać cele, zastanawiać się, jak je osiągnąć i zmierzyć, także po to, by lepiej rozumieli oni, po co jest prowadzona kampania, co ma przynieść marce. Dajemy szczery feedback, ale też jesteśmy otwarci na feedback od twórcy” – tłumaczy PRoto.pl Pietrukiewicz. Dopytywany o definicję partnerskich relacji, podkreśla też: „robimy wszystko, by płacić twórcom w terminie, co niestety nie jest dziś takie oczywiste”.

Jak deklarują założyciele Dobrego Wpływu, nie chcą się skupiać tylko na zasiegach. „Dziś w internecie każdy może być twórcą i zbierać wokół siebie publiczność. Nie wszystkie treści są jednak tworzone w sposób rzetelny. Kupione lajki, fake newsy – to dziś coraz częściej podnoszone problemy związane z influencerami” – mówi Marta Soja.

Jej wspólnik dodaje w rozmowie z PRoto.pl, że do swoich kampanii szukają twórców odpowiedzialnych, którzy nie manipulują przy statystykach czy umyślnie wprowadzają odbiorców w błąd. „Odpowiedzialność postrzegamy także jako odpowiedzialność za wyniki – tutaj liczą się dla nas m.in. wiarygodność względem marki i konceptu, wpływowość danego twórcy czy jakość i rodzaj tworzonego contentu” – dodaje Pietrukiewicz.

Dobry Wpływ ma już za sobą kampanię z YouTuberami dla klienta z branży e-commerce, jednak Soja i Pietrukiewicz nie podają jego nazwy.

Soja zdobywała doświadczenie w agencjach MindChilli i Lemon Sky (obecnie JWT) oraz sieci e-commerce Limango Polska. Doradzała markom, wykładała na uczelniach i zrealizowała kilkaset kampanii z influencerami (m.in. dla marek Orange, Tesco, TP SA, Ballantine’s, Jameson, Winiary czy Tymbark).

Pietrukiewicz z kolei przez ostatnie trzy lata pracował w LiquidThread (wcześniej Starcom Mediavest Group). Realizował kampanie z influencerami m.in. dla Discovery Channel, L’Oreal, Estee Lauder, Bakalland, Samsung czy Electrolux. Współtworzona przez niego kampania z udziałem Cyber Mariana dla programu Złomowisko PL na Discovery Channel otrzymała srebrne EFFIE 2017 w kategorii Branded Content. (mp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin