.

 

Wyniki rankingu fee income za 2017 rok. Po raz pierwszy dwie klasyfikacje: dla podmiotów indywidualnych i grup kapitałowych

dodano: 
28.09.2018
komentarzy: 
0

Związek Firm Public Relations opublikował wyniki rankingu fee income za 2017 rok. To już szósta edycja projektu. W tym roku po raz pierwszy stworzono dwie klasyfikacje: dla podmiotów indywidualnych i dla grup kapitałowych.

W rankingu wzięło udział 17 agencji PR (w tym cztery spoza ZFPR) oraz pięć grup. Ich łączne fee income wynosiło 128 665 400 zł.

Liderem zestawienia agencji PR po raz kolejny została agencja Partner of Promotion, której fee income wyniosło 20 990 000 zł. Na drugim miejscu – tak jak rok temu – uplasowało się MSLGROUP z wynikiem 16 030 000 zł. Pierwszą trójkę agencji zamyka Hill+Knowlton Strategies (w ubiegłym roku na miejscu ósmym) z fee income w wysokości 8 650 000 zł.

Dalej znalazły się kolejno: 24/7Communication, Grayling Poland, Solski Communications, InnerValue, 38PR & Content Communication, Havas PR Warsaw, Linkleaders, NBS Communications, Publicis Consultants, Clue PR, Genesis PR, TBT i Wspólnicy, Cohn&Wolfe, Brandscope.

W rankingu grup kapitałowych liderem został Walk z wynikiem 11 560 000 zł. Drugie miejsce zajęła Grupa InnerCorp – 7 850 000 zł, a trzecie 38 Group – 6 750 000 zł. W zestawieniu na kolejnych miejscach są Grupa On Board Think Kong i Garden of Words Group.

„W tym roku po raz pierwszy prezentujemy dwie klasyfikacje, oddzielnie dla podmiotów indywidualnych i dla grup kapitałowych. Suma przychodów wszystkich podmiotów biorących udział w rankingu wzrosła w stosunku do ubiegłego roku o 7,5 proc., wyżej niż krajowy PKB, który został skalkulowany na poziomie 4,6 proc. Ta obserwacja potwierdza ogólne tendencje ekonomiczne, w których firmy chętniej inwestują w dobra nieprodukcyjne, takie jak reputacja, rozpoznawalność czy wizerunek, niż w zwiększanie swojego potencjału wytwórczego. Ta tendencja jest też widoczna w 2018 roku” – mówi Grzegorz Szczepański, prezes ZFPR i CEO Hill+Knowlton Strategies.

Na potrzeby rankingu fee income zdefiniowano jako różnicę między przychodem netto ze sprzedaży usług a kosztami zewnętrznymi realizacji projektów. Ranking miał charakter otwarty. W celu potwierdzenia wiarygodności informacji przekazanych w ankietach przez agencje biorące udział w rankingu, w wybranych losowo dziesięciu agencjach przeprowadzono audyt potwierdzający dane finansowe.

Pełne wyniki rankingu są dostępne na stronie. (pp)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin