Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
6 trendów w PR-ze według początkujących. jakie będą trendy rozwoju branży pr? częściowej odpowiedzi na to pytanie pozwala udzielić badanie, jakie usc annenberg przeprowadziło na osobach rozpoczynających karierę w agencjach i działach komunikacji firm oraz studentach. jak czytamy na blogu medium.com, dr burghardt tenderich, opiekun ankiety, wyróżnił wraz ze studentką cathy park sześć wniosków:. 1. większy nacisk na działania paid media – ankietowani wskazywali, że coraz częściej wymaga się od nich tworzenia materiałów wspierających działania marketingowe. wzmacniająca się rola influencer marketingu, czyli częstokroć płatnych współprac z internetowymi twórcami, według dra tendericha dodatkowo potwierdza tę tezę. 2. przywiązywanie większej wagi do danych, badań i analiz – jak wynika z ankiet, początkujący pr-owcy zauważają coraz częstsze wykorzystywanie researchu i szukanie nowych metod mierzenia efektów komunikacji. „opieranie insightów na danych w celu przeprowadzania efektywnych kampanii, które można ewaluować, jest ważniejsze niż kiedykolwiek” – czytamy. 3. digital pr zyskuje na znaczeniu – od początkujących pr-owców coraz częściej oczekuje się znajomości różnych platform cyfrowych, mediów społecznościowych i narzędzi do tworzenia treści. digital łatwiej mierzyć, co wiąże się z drugim wnioskiem – czytamy. czytaj też: jakie kompetencje będą ważne w pr-ze w perspektywie dekady? 4. tradycyjne umiejętności wciąż są ważne – pisanie informacji prasowych i bycie kompetentnym partnerem do rozmów z mediami to nadal podstawowe umiejętności pr-owca, nawet mimo rosnącego znaczenia kompetencji cyfrowych. 5. pr ma przynosić wzrosty – ankietowani posługiwali się terminem „growth hacking”, który oznaczał dla nich zbiór strategii i taktyk małych, nowych na rynku firm, których podstawowym zadaniem w pierwszych latach istnienia jest wzrost. młodzi pr-owcy w związku z tym coraz częściej mieli za zadanie szukać i wykorzystywać okazje do rozwoju swoich klientów. 6. kreatywność i strategia są najciekawsze – kim chcieliby być w przyszłości ankietowani? jak wynika z badania, spora część z nich jest zainteresowana rozwojem w kierunku stanowisk, na których mieliby okazję tworzyć treści. wielu życzyłoby też sobie zbliżenia do działań strategów , choć zdają sobie sprawę, że czeka ich jeszcze dużo pracy. o badaniu:. ankietę internetową przeprowadzono w październiku 2019 roku. zebrano 167 odpowiedzi, 56 proc. z nich udzielili obecni studenci, 44 proc. – absolwenci, którzy zaczęli karierę w pr-ze. (mp).
Jakie będą trendy rozwoju branży PR? Częściowej odpowiedzi na to pytanie pozwala udzielić badanie, jakie USC Annenberg przeprowadziło na osobach rozpoczynających karierę w agencjach i działach komunikacji firm oraz studentach. Jak czytamy na blogu medium.com, dr Burghardt Tenderich, opiekun ankiety, wyróżnił wraz ze studentką Cathy Park sześć wniosków:
1. Większy nacisk na działania paid media – ankietowani wskazywali, że coraz częściej wymaga się od nich tworzenia materiałów wspierających działania marketingowe. Wzmacniająca się rola influencer marketingu, czyli częstokroć płatnych współprac z internetowymi twórcami, według dra Tendericha dodatkowo potwierdza tę tezę.
2. Przywiązywanie większej wagi do danych, badań i analiz – jak wynika z ankiet, początkujący PR-owcy zauważają coraz częstsze wykorzystywanie researchu i szukanie nowych metod mierzenia efektów komunikacji. „Opieranie insightów na danych w celu przeprowadzania efektywnych kampanii, które można ewaluować, jest ważniejsze niż kiedykolwiek” – czytamy.
3. Digital PR zyskuje na znaczeniu – od początkujących PR-owców coraz częściej oczekuje się znajomości różnych platform cyfrowych, mediów społecznościowych i narzędzi do tworzenia treści. Digital łatwiej mierzyć, co wiąże się z drugim wnioskiem – czytamy.
Czytaj też: Jakie kompetencje będą ważne w PR-ze w perspektywie dekady?
4. Tradycyjne umiejętności wciąż są ważne – pisanie informacji prasowych i bycie kompetentnym partnerem do rozmów z mediami to nadal podstawowe umiejętności PR-owca, nawet mimo rosnącego znaczenia kompetencji cyfrowych.
5. PR ma przynosić wzrosty – ankietowani posługiwali się terminem „growth hacking”, który oznaczał dla nich zbiór strategii i taktyk małych, nowych na rynku firm, których podstawowym zadaniem w pierwszych latach istnienia jest wzrost. Młodzi PR-owcy w związku z tym coraz częściej mieli za zadanie szukać i wykorzystywać okazje do rozwoju swoich klientów.
6. Kreatywność i strategia są najciekawsze – kim chcieliby być w przyszłości ankietowani? Jak wynika z badania, spora część z nich jest zainteresowana rozwojem w kierunku stanowisk, na których mieliby okazję tworzyć treści. Wielu życzyłoby też sobie zbliżenia do działań strategów, choć zdają sobie sprawę, że czeka ich jeszcze dużo pracy.
O badaniu:
Ankietę internetową przeprowadzono w październiku 2019 roku. Zebrano 167 odpowiedzi, 56 proc. z nich udzielili obecni studenci, 44 proc. – absolwenci, którzy zaczęli karierę w PR-ze. (mp)