Wybierz dowolny tekst i kliknij ikonę, aby posłuchać!
środa, 16 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościBojkot konsumencki to nie tylko „puste hasła”. Firmy, które nie wycofały się...

Bojkot konsumencki to nie tylko „puste hasła”. Firmy, które nie wycofały się z Rosji, odczuwają skutki

Firmy, które pomimo inwazji Rosji na Ukrainę nie wycofały się z interesów z agresorem, muszą mierzyć się obecnie z falą krytyki. Jedną z form sprzeciwu stał się bojkot konsumencki. Klienci deklarują w mediach społecznościowych, że nie będą kupować produktów czy usług marek, które kontynuują swoje działania na rynku rosyjskim. Aktywnie zachęcają do tego także inne osoby. Z danych opublikowanych przez analityków z banku PKO wynika, że nie są to tylko „puste hasła”. Analiza wykazała, że „sieci, które pozostały aktywne w Rosji, mają niższą dynamikę obrotów niż konkurencja” – podaje bank na Twitterze.

Źródło: twitter.com/PKO_Research

Do marek, które dalej działają w państwie agresora, należą m.in. Leroy Merlin, Decathlon czy Auchan. Konsumenci manifestują swój sprzeciw wobec wojny także w formie protestów i pikiet. W sobotę gdańszczanie stali przed wejściem do jednego ze sklepów popularnej sieci marketów budowlanych z transparentami, na których znalazły się hasła nawołujące do bojkotu – przekazuje gdansk.naszemiasto.pl. Parę dni później podobną akcję zorganizowali mieszkańcy Gliwic – donosi portal 24gliwice.pl.

Niektóre firmy w ostatnich dniach zmieniły zdanie co do swojej obecności na rosyjskim rynku. W środę decyzję o zaprzestaniu produkcji samochodów w Rosji ogłosił Renault. Swoje interesy częściowo zawiesił także koncern Nestle, który we wtorek został zaatakowany przez hakerów z kolektywu Anonymus. Na bieżąco zmiany dotyczące funkcjonowania zachodnich firm w Rosji aktualizują naukowcy z Yale.

Czytaj więcej: Leroy Merlin „pierwszą firmą, która sfinansowała bombardowanie własnych sklepów”

(as)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Wybierz i posłuchaj