PR-owcy z optymizmem oceniają przyszłość swoich agencji, natomiast przyszłość samej branży nie wzbudza już takiego entuzjazmu – wynika z badania przeprowadzonego przez brytyjskie stowarzyszenie PRCA.
Większość przepytanych PR-owców wieszczy, że poziom zatrudnienia w agencjach oraz liczba absolwentów uczelni przyjmowanych do pracy nie zmieni się w najbliższym kwartale. Jednocześnie aż 23 proc. uznaje, że zwiększy się poziom zatrudnienia. 37 proc. ankietowanych przyznało, że po poprzednim kwartale bardziej optymistycznie patrzy na biznesową przyszłość swoich agencji. Odnośnie przyszłości branży, podobnego zdania jest jedynie 14 proc. ankietowanych. Co trzeci ankietowany stwierdził natomiast, że wydarzenia z poprzedniego kwartału wpłynęły na zmniejszenie optymizmu co do przyszłości branży.
Większość PR-owców (54 proc.) przyznała także, że w poprzednim kwartale klienci agencji nie zmieniali nakładów na działania PR. 26 proc. zaznaczyło natomiast, że budżety wzrosły w tym okresie. „Niejedna branża byłaby zazdrosna o takie wyniki” – tak badanie skomentował Francis Ingham, prezes PRCA. (ks)