TikTok podczas tegorocznego Cannes Lions International Festival of Creativity przedstawił nowe funkcje dla reklamodawców oparte na sztucznej inteligencji. Jak informuje serwis, mają one ułatwić tworzenie treści promocyjnych, a także zwiększyć ich skuteczność. Każda z nowych opcji, w tym Image to Video, Text to Video oraz Showcase Products, ma odpowiadać na konkretną potrzebę marketerów i twórców reklam – od szybszego testowania konceptów, przez łatwiejsze tworzenie kreacji, po personalizację kampanii na dużą skalę.
Image to Video umożliwia zmianę statycznych obrazów, takie jak zdjęcia produktów, w krótkie, pięciosekundowe filmy dostosowane pod format TikToka. Funkcja wykorzystuje prompt tekstowy, na podstawie którego AI generuje dynamiczne klipy. Narzędzie może wspierać szybkie testowanie różnych wersji reklam i pozwala efektywniej wykorzystywać zasoby graficzne. Reklamodawcy mogą wykorzystać Image to Video do ożywiania statycznych materiałów, w tym m.in. moodboardów czy katalogów, stworzenia wielu wersji jednej kreacji i przetestowania ich w kampanii. Według serwisu jest to więc sposób na oszczędność zarówno czasu, jak i budżetu przy zachowaniu dobrej jakości.

TikTok wprowadził też możliwość generowania materiałów wideo wyłącznie na podstawie tekstowego opisu, na co pozwala opcja Text to Video. Rozwiązanie to ma być użyteczne przede wszystkim na wczesnym etapie kampanii do tworzenia wersji roboczych, prototypowania pomysłów czy testowania koncepcji przed właściwą produkcją. Oferowana przez funkcję opcja szybkiego generowania wielu wariantów pozwala na lepsze dopasowanie przekazu do odbiorcy i skrócenie czasu przygotowania kampanii.

Trzecią ogłoszoną przez TikToka nowością jest Showcase Products, czyli funkcja wykorzystująca cyfrowe awatary do prezentacji produktów. Aby z niej skorzystać, należy wgrać zdjęcie produktu, wybrać awatara i określić kontekst prezentacji. Dostępne są trzy tryby: awatar trzymający produkt, przymierzający element garderoby lub pokazujący aplikację mobilną na ekranie telefonu. Jak podkreśla aplikacja, narzędzie to może pomóc w rozszerzaniu zasięgu i zwiększaniu efektywności kampanii w e-commerce, a także w ograniczeniu potrzeby angażowania modeli lub tworzenia sesji zdjęciowych.

Nowe funkcje mają pojawić się w TikTok Symphony Creative Studio w nadchodzących tygodniach. (ao)