W lipcu 2022 roku Bugatti, producent samochodów sportowych i wyścigowych, zaprezentował nowe logo oraz zmienił tożsamość marki.
Jak komunikuje firma, od teraz Bugatti ewoluuje, „aby wyjść poza ramy ekskluzywnego producenta samochodów sportowych i stać się szeroko rozumianą marką luksusową”. Nowa identyfikacja wizualna i projekt korporacyjny Bugatti są kluczową częścią tej ewolucji.
Zaprezentowane logo jest „nowocześniejsze, bardziej postępowe, a tym samym znacznie lepiej pasuje do kierunku, w jakim Bugatti będzie się rozwijać w przyszłości”.
Nowe logo
Poprzednie logo
Nowa tożsamość Bugatti jest inspirowana dziedzictwem marki, takim jak kolor Bugatti Blue, który nawiązuje do francuskich korzeni, czy logo „EB” stworzone z inicjałów Ettore Bugatti – założyciela.
Logo zostało już częściowo wprowadzone, we współpracy z dealerami Bugatti, i będzie stopniowo udostępniane publicznie, zaczynając od zmiany logotypu w mediach społecznościowych, na materiałach promocyjnych oraz eventach.
Za identyfikację odpowiada firma konsultingowa Interbrand. (bs)