Stowarzyszenie Demagog, organizacja non-profit zajmująca się fact-checkingiem, połączyło siły z Karolem Paciorkiem, prowadzącym podcastu Imponderabilia. Celem współpracy jest weryfikacja wypowiedzi zapraszanych do programu kandydatów na prezydenta.
Jak zauważa stowarzyszenie, polityczna debata nabiera tempa. Tym samym coraz bardziej rośnie potrzeba dostępu do rzetelnych informacji, które pomogą obywatelom w podjęciu świadomych decyzji. Niestety polityczne deklaracje, obietnice czy oceny rzeczywistości bywają nieprecyzyjne lub wprowadzające w błąd. Dlatego, jak podkreśla organizacja, tak ważne jest, aby kampania wyborcza była oparta na faktach, a nie na manipulacjach. W odpowiedzi na tę potrzebę Demagog po raz kolejny nawiązuje współpracę z Karolem Paciorkiem.
Karol Paciorek jest twórcą internetowym, prowadzącym podcast Imponderabilia. Do swojego programu zaprasza gości reprezentujących różne środowiska. Paciorek przeprowadza rozmowy zarówno z ekspertami z różnych dziedzin oraz politykami, jak i influencerami. Wśród jego gości znaleźli się m.in. Robert Makłowicz czy prezydent Andrzej Duda. Podcast jest dostępny na Spotify oraz na YouTubie.
W związku z trwającą kampanią wyborczą, do programu zaproszono gości ubiegających się o urząd prezydenta. Demagog jako organizacja fact-checkingowa chce prześwietlić ich wypowiedzi. Wyniki weryfikacji będą na bieżąco prezentowane w programie, a szczegółowe analizy znajdą się na stronie organizacji.
„Nasza współpraca z Karolem Paciorkiem ma dostarczyć odbiorcom rzetelnych i zweryfikowanych informacji, które pozwolą im świadomie ocenić kandydatów. Połączenie rozmów z analizą fact-checkingową sprawia, że widzowie otrzymują nie tylko deklaracje polityków, lecz także kontekst i potwierdzone fakty” – mówi Małgorzata Kilian-Grzegorczyk, prezeska Stowarzyszenia Demagog.
Pierwszym gościem w ramach edycji wyborczej programu będzie Adrian Zandberg. Rozmowa z politykiem zostanie opublikowana 20 marca 2025 roku na kanale Imponderabilia. W kolejnych odcinkach wystąpią inni czołowi kandydaci na urząd prezydenta. Dzięki temu widzowie będą mogli bliżej poznać ich poglądy, programy, a także podejście do kluczowych kwestii społecznych i politycznych.
Współpraca z Paciorkiem jest kolejną inicjatywa stowarzyszenia w ramach akcji „#WyboryBezOszustw”. Działania organizacji mają na celu zwalczanie dezinformacji przez zapewnienie odbiorcom różnych mediów dostępu do zweryfikowanych informacji i wiarygodnych źródeł. (ao)