IAB Polska wprowadza DIMAQ AI – wielowymiarowy program certyfikacji digital marketerów. Nowy standard certyfikacji ma umożliwić specjalistom potwierdzenie swoich umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w obszarze digital marketingu.
Po dekadzie obecności na rynku DIMAQ planuje stopniowe rozszerzanie certyfikacji o eksperckie poziomy. W obliczu rosnącego wpływu sztucznej inteligencji na branżę marketingu cyfrowego, IAB Polska zdecydowało się właśnie na ten kierunek rozwoju. Celem programu DIMAQ AI jest pomoc w zrozumieniu oraz efektywnym wykorzystaniu AI w codziennej pracy w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie.
„Jesteśmy świadkami bezprecedensowej neorewolucji technologicznej, napędzanej przez sztuczną inteligencję, która zmienia nasze otoczenie w tempie jak dotąd niespotykanym. Właśnie dlatego stworzyliśmy DIMAQ AI – standard kwalifikacji, który nie tylko porządkuje wiedzę w zakresie AI w różnych obszarach digital marketingu, lecz także potwierdza praktyczne kompetencje specjalistów. Naszym celem jest wspieranie marketerów w adaptacji do świata coraz bardziej zdominowanego przez AI, nie poprzez konkurowanie z nią, lecz poprzez efektywną współpracę. Dzięki temu zwiększamy konkurencyjność naszych ekspertów na rynku pracy” – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.
Jak podkreślają eksperci z IAB Polska, pracodawcy coraz częściej poszukują kandydatów, którzy potrafią sprawnie obsługiwać narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, a także interpretować i efektywnie wykorzystywać generowane przez nią dane do budowania strategii. „Marketerzy znajdują się w grupie zawodów, gdzie AI pełni funkcję wsparcia, a nie zastępstwa, co oznacza, że muszą rozwijać nowe umiejętności, zwłaszcza w zakresie analityki, strategii i kreatywnego wykorzystania narzędzi AI. Kompetencje te będą kluczowe, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości rynku pracy” – podkreśla Ewa Opach, dyrektorka ds. edukacji i certyfikacji DIMAQ w IAB Polska.
Czytaj więcej: Sztuczna inteligencja w czasach zmiany. Dlaczego AI to „game changer”?
Program DIMAQ AI skierowany jest do osób, które posiadają ważny certyfikat DIMAQ Professional i chcą potwierdzić swoje kwalifikacje w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji. W szczególności zaś certyfikacja jest adresowana do digital marketerów, pracowników agencji i specjalistów zajmujących się m.in. programmatic i display advertisingiem, strategią i planowaniem kampanii, SEM, video advertisingiem, social mediami, content marketingiem, webwritingiem czy e-commerce, a także wszystkich, którzy chcą wykorzystywać ć sztuczną inteligencję w marketingu cyfrowym niezależnie od branży czy poziomu zaawansowania.
Za opracowanie programu odpowiada Rada Programowa, w której skład wchodzą doświadczeni eksperci branżowi:
- Dr Anna Gumkowska, szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska, Head of Global Content AI w Cosmose AI
- Sebastian Kondracki, Chief Innovation Officer Deviniti
- Marek Szymański, dyrektor zarządzający w Norstat Polska
- Krystian Wydro, AI Creative Director w Studio Projektowe OtterMind
- Adrian Kaczkowski, Marketing Automation Expert w Salestube, wice-przewodniczący Grupy Roboczej AI IAB Polska
- Marcin Ręgorowicz, Managing Associate, radca prawny w Kancelarii Traple Konarski Podrecki & Partners
- Jakub Szczygieł, członek Grupy Roboczej AI IAB, Data Insights Manager w Salestube
- Julia Waincetel, Senior SEM Specialistka w Performics (Publicis Groupe)
- Maciej Leonard Żybula, CEO & Founder w Bees & Honey
Do tej pory do egzaminu DIMAQ AI podeszło ponad osiem tysięcy osób.
Więcej informacji na temat certyfikacji oraz tego, jak przygotować się do egzaminu dostępnych jest na stronie. (kn)