poniedziałek, 24 marca, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościDIMAQ AI – nowy poziom certyfikacji dla digital marketerów

DIMAQ AI – nowy poziom certyfikacji dla digital marketerów

IAB Polska wprowadza DIMAQ AI – wielowymiarowy program certyfikacji digital marketerów. Nowy standard certyfikacji ma umożliwić specjalistom potwierdzenie swoich umiejętności w zakresie efektywnego wykorzystania generatywnej sztucznej inteligencji w obszarze digital marketingu.

Po dekadzie obecności na rynku DIMAQ planuje stopniowe rozszerzanie certyfikacji o eksperckie poziomy. W obliczu rosnącego wpływu sztucznej inteligencji na branżę marketingu cyfrowego, IAB Polska zdecydowało się właśnie na ten kierunek rozwoju. Celem programu DIMAQ AI jest pomoc w zrozumieniu oraz efektywnym wykorzystaniu AI w codziennej pracy w coraz bardziej zautomatyzowanym świecie.

„Jesteśmy świadkami bezprecedensowej neorewolucji technologicznej, napędzanej przez sztuczną inteligencję, która zmienia nasze otoczenie w tempie jak dotąd niespotykanym. Właśnie dlatego stworzyliśmy DIMAQ AI – standard kwalifikacji, który nie tylko porządkuje wiedzę w zakresie AI w różnych obszarach digital marketingu, lecz także potwierdza praktyczne kompetencje specjalistów. Naszym celem jest wspieranie marketerów w adaptacji do świata coraz bardziej zdominowanego przez AI, nie poprzez konkurowanie z nią, lecz poprzez efektywną współpracę. Dzięki temu zwiększamy konkurencyjność naszych ekspertów na rynku pracy” – wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Jak podkreślają eksperci z IAB Polska, pracodawcy coraz częściej poszukują kandydatów, którzy potrafią sprawnie obsługiwać narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, a także interpretować i efektywnie wykorzystywać generowane przez nią dane do budowania strategii. „Marketerzy znajdują się w grupie zawodów, gdzie AI pełni funkcję wsparcia, a nie zastępstwa, co oznacza, że muszą rozwijać nowe umiejętności, zwłaszcza w zakresie analityki, strategii i kreatywnego wykorzystania narzędzi AI. Kompetencje te będą kluczowe, aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości rynku pracy” – podkreśla Ewa Opach, dyrektorka ds. edukacji i certyfikacji DIMAQ w IAB Polska.

Czytaj więcej: Sztuczna inteligencja w czasach zmiany. Dlaczego AI to „game changer”?

Program DIMAQ AI skierowany jest do osób, które posiadają ważny certyfikat DIMAQ Professional i chcą potwierdzić swoje kwalifikacje w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji. W szczególności zaś certyfikacja jest adresowana do digital marketerów, pracowników agencji i specjalistów zajmujących się m.in. programmatic i display advertisingiem, strategią i planowaniem kampanii, SEM, video advertisingiem, social mediami, content marketingiem, webwritingiem czy e-commerce, a także wszystkich, którzy chcą wykorzystywać ć sztuczną inteligencję w marketingu cyfrowym niezależnie od branży czy poziomu zaawansowania.

Za opracowanie programu odpowiada Rada Programowa, w której skład wchodzą doświadczeni eksperci branżowi:

  • Dr Anna Gumkowska, szefowa Grupy Roboczej AI IAB Polska, Head of Global Content AI w Cosmose AI
  • Sebastian Kondracki, Chief Innovation Officer Deviniti
  • Marek Szymański, dyrektor zarządzający w Norstat Polska
  • Krystian Wydro, AI Creative Director w Studio Projektowe OtterMind
  • Adrian Kaczkowski, Marketing Automation Expert w Salestube, wice-przewodniczący Grupy Roboczej AI IAB Polska
  • Marcin Ręgorowicz, Managing Associate, radca prawny w Kancelarii Traple Konarski Podrecki & Partners
  • Jakub Szczygieł, członek Grupy Roboczej AI IAB, Data Insights Manager w Salestube
  • Julia Waincetel, Senior SEM Specialistka w Performics (Publicis Groupe)
  • Maciej Leonard Żybula, CEO & Founder w Bees & Honey

Do tej pory do egzaminu DIMAQ AI podeszło ponad osiem tysięcy osób.

Więcej informacji na temat certyfikacji oraz tego, jak przygotować się do egzaminu dostępnych jest na stronie. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj