.

Federa przechodzi rebranding

dodano: 
14.04.2023
komentarzy: 
0

Federa, polska organizacja pozarządowa, zajmująca się walką o prawa człowieka, ze szczególnym uwzględnieniem praw reprodukcyjnych kobiet i praw medycznych, poinformowała w kwietniu 2023 roku, że zmienia identyfikację wizualną. Odświeżona zostanie także komunikacja werbalna.

„Działalność wszystkich podmiotów ewoluuje, nie tylko komercyjnych, ale też NGO-sów. Pojawiają się nowe wyzwania i tematy, formy i miejsca komunikacji oraz zmieniają się trendy projektowe – wszystko to sprawiało, że fundacja potrzebowała zmian na płaszczyźnie wizualnej oraz komunikacyjnej” – mówi Piotr Flis, co-owner agencji Lotna, która odpowiada za nowy system identyfikacji wizualnej oraz strategię komunikacji marki w ramach jej codziennej działalności.

Pierwszą zmianą jest nowe logo. Idea i wygląd nowego znaku zostały oparte na połączeniu trzech motywów: pierwsza litera nazwy fundacji, symbol płci żeńskiej oraz symbol oznaczający pomoc, również medyczną. Litera „F” stosowana będzie także jako skrócony znak Federy.

Całość utrzymano w minimalistycznym charakterze. Jako główny kolor marki wybrano czerwień, której zadaniem jest zwrócenie uwagi na tematy poruszane przez fundację, pobudzenie do działania oraz inspirowanie. Towarzyszy jej delikatniejszy róż, który ma symbolizować radość, kojarzyć się z kobiecością i opieką oraz ma być sposobem na uspokojenie komunikacji.

Hasło „Zawsze po Twojej stronie” to element komunikacji. Jak czytamy, „stanowi ono esencję działalności Federy i w prosty sposób spaja nie tylko całą strategię i definiuje jej działalność, ale składa ważną obietnicę – organizacja była, jest i zawsze będzie po stronie osób potrzebujących pomocy i wsparcia”.

Projekt został stworzony tak, by dobrze funkcjonował zarówno offline jak i w przestrzeni digitalowej – komunikuje organizacja.

(bs)

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin