środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualnościKlienci i kadryFleishmanHillard zadba o komunikację Muzeum Historii Kobiet

FleishmanHillard zadba o komunikację Muzeum Historii Kobiet

Wraz z początkiem września 2024 roku agencja FleishmanHillard Polska poinformowała o nawiązaniu współpracy z Fundacją Muzeum Historii Kobiet. Agencja zajmie się popularyzacją projektów oraz komunikacją w fundacji. Ponadto wspólne działania mają pomóc w zbieraniu środków na pierwsze stacjonarne Muzeum Historii Kobiet w Polsce.

Inicjatorki Muzeum Historii Kobiet od 2021 roku realizują projekty mające na celu wyrównanie narracji dotyczącej kobiet i mężczyzn w historii Polski oraz edukację społeczeństwa na temat roli i dziedzictwa kobiet.

Fundacja współpracuje m.in. z branżą biznesową, samorządami, organizacjami pozarządowymi czy szkołami. Wśród dotychczasowych projektów powstałych z jej ramienia są m.in.: „Baza Historii Kobiet”, wirtualne repozytorium z biogramami zasłużonych Polek, podręcznik-poradnik „Herstoria Stosowana” czy gra edukacyjna „Herstorie”. Dzięki działalności fundacji zostało też zrealizowane badanie „Edukacja Herstoryczna” na temat potrzeb w zakresie nauczania o kobietach w polskich szkołach.

Jak poinformował Wojciech Waglowski, General Manager FleishmanHillard Polska: „FH i Muzeum połączył nasz klient, który wspierał pro bono działania Muzeum. Dzięki temu się poznaliśmy. A potem idea spodobała się naszym pracownikom tak bardzo, że zdecydowaliśmy się ją wesprzeć jako firma – gdyż była bardzo zgodna z działaniami w zakresie włączenia społecznego, w które FH się do tej pory angażowało i cały czas chce angażować”.

Jak informuje agencja, dotychczas, za sprawą współpracy z organizacjami pozarządowymi pod patronatem Rzecznika Praw Obywatelskich i Rady Języka Polskiego, zespół FleishmanHillard opracował „Poradnik: Jak mówić i pisać o grupach mniejszościowych”, a także zajmował się organizacją webinarów na temat języka inkluzywnego.

Za działania na rzecz Fundacji Muzeum Historii Kobiet z ramienia agencji odpowiadają członkowie zespołu Public Affairs & Corporate: Jakub Banasik, Consultant, Adrianna Piórkowska Account Manager, oraz Julia Rudnicka, Junior Account Executive, a dodatkowe wsparcie strategiczne zapewnia Marta Nowicka, Director Public Affairs.

Strony poinformowały, że stworzono plan wieloletniej współpracy nastawionej przede wszystkim na budowę stacjonarnego Muzeum Historii Kobiet i zapewnienie jego długoterminowego funkcjonowania.

Agencja FleishmanHillard przekazała, że realizuje działania na rzecz fundacji pro bono.

Wśród inicjatorek Fundacji Muzeum Historii Kobiet są ekspertki, które w przeszłości działały w branży PR, jednak do tej pory fundacja nie nawiązała stałej współpracy z żadną agencją. Okazjonalnie działania fundacji wspierane były przez agencję Top Story. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj