Polskie biuro podróży ITAKA zostało sponsorem tytularnym nowego stadionu Odry Opole. Obiekt funkcjonował będzie pod nazwą ITAKA Arena przez najbliższe pięć lat. W ramach współpracy biuro podróży zyska też szeroki pakiet świadczeń promujących markę.
Jak ujawniają strony, podpisanie umowy z Itaką to zwieńczenie wielomiesięcznych poszukiwań kluczowego partnera dla stadionu w Opolu, które rozpoczęto jeszcze w trakcie budowy obiektu. Sponsora tytularnego wyłoniono w drugiej turze konkursu. Po tym jak Zakład Komunalny zdecydował się podnieść minimalną kwotę konieczną do złożenia oferty oraz wydłużyć czas trwania umowy, ITAKA jako jedyna przedstawiła propozycję spełniającą nowe wymagania – dowiadujemy się.
„Pozyskanie sponsora tytularnego to ogromny sukces, zwłaszcza biorąc pod uwagę, jak trudny jest rynek naming rights. W przypadku innych stadionów w Polsce poszukiwania trwały nieraz wiele lat, a nam udało się znaleźć pewnego partnera jeszcze przed oficjalną inauguracją stadionu. To ważny krok w kierunku stabilności finansowej obiektu, ale również szansa na obopólne korzyści” – podkreśla Patryk Stasiak, prezes zarządu Zakładu Komunalnego w Opolu.
Weź udział: Już 16 kwietnia Dialog PRoto „Budowanie emocji wokół marki przez działania sponsoringowe”
Pięcioletnia umowa zapewnia biuru podróży nie tylko szeroki wachlarz możliwości promocji marki, lecz także specjalne prawa sponsorskie. Oprócz prawa do nazwy, ITAKA zyskuje również prawo wyboru logotypu obiektu, który pojawi się we wszystkich materiałach promocyjnych wydarzeń. Logo firmy będzie ponadto widoczne zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz stadionu – na elewacji, podświetlanej membranie, przy wejściach do obiektu oraz w przestrzeniach komunikacyjnych. Umowa obejmuje także specjalne aktywacje marketingowe dostosowane do aktualnych potrzeb nowego sponsora tytularnego.
Ponadto w ramach pakietu sponsorskiego ITAKA otrzyma na wyłączność lożę VIP oraz dostęp do miejsc parkingowych w strefie VIP. Biuro podróży będzie miało też możliwość organizacji wydarzeń w sali konferencyjnej wraz z pełnym wsparciem technicznym oraz będzie mogło korzystać z sali bankietowej znajdującej się w obiekcie.
Jak podkreśla Piotr Henicz, wiceprezes Itaki, to kolejny i niezwykle ważny krok w promocji marki przez sport. „ITAKA całą swoją 36-letnią historią związana jest z Opolem, jestem więc ogromnie szczęśliwy, że możemy być częścią rozwoju naszego miasta. Nowy, wspaniały stadion, który od dziś będzie nosił nazwę ITAKA Arena, jest sumą ciężkiej pracy, ogromnej pasji i zaangażowania w lokalne działania. Niezmiernie się cieszę, że przyczynimy się do tego, że opolanie będą mogli wreszcie poszczycić się nowoczesnym stadionem na skalę światową” – przekazał Leszek Szagdaj, Prezes ITAKA HOLDINGS. (kn)