Pinterest w najbliższym czasie planuje działania, które mają poprawić proces oznaczania treści generowanych przez sztuczną inteligencję. Platforma pracuje nad nowymi etykietami, które mają ułatwić użytkownikom identyfikację tych postów – informuje socialmediatoday.com.
„Tworzymy etykiety do oznaczania treści generowanych lub modyfikowanych przez sztuczną inteligencję, aby zapewnić użytkownikom jasność w kwestii tego, co widzą na Pintereście. W nadchodzących miesiącach będziemy nadal rozwijać te działania” – przekazał serwis cytowany przez źródło.
Jak czytamy, wzmożone działania Pinteresta w tym kierunku spowodowane są wciąż rosnącą liczbą postów generowanych przez AI, które pojawiają się w aplikacji. Ich liczba to jednak nie jedyny problem. Często wpisy te plasują się w czołówce wyników wyszukiwań i – jak dowiadujemy się – kierują ruch w sieci do witryn z treściami opartymi na sztucznej inteligencji, które podszywają się pod poradniki i blogi. Pinterset chce przeciwdziałać wykorzystywaniu potencjału platformy do szerzenia tego typu stron, których celem jest zarabianie za pomocą Google Ads, a nie przekazywanie inspirujących i przydatnych treści.
Problem został dostrzeżony przez wielu użytkowników Pinteresta, którzy zgłaszali, że użyteczność platformy spada ze względu na zalew treści wygenerowanych przez sztuczną inteligencję – dowiadujemy się.
W ostatnim czasie podobne działania podejmowała także Meta w kwestii oznaczania reklam, które powstały przy wykorzystaniu narzędzi AI. (kn)
Źródło: socialmediatoday.com, Pinterest Plans to Roll Out More Transparent AI Labeling on Posts, Andrew Hutchinson, 1.03.2025