Wraz z początkiem marca 2025 roku nowym rzecznikiem prasowym Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) został Artur Dziekański. Będzie on również odpowiadał za całość działań komunikacyjnych w organizacji.
Przez ostatnich siedem lat funkcję rzecznika prasowego PIU pełniła Agnieszka Durska, która teraz dołączyła do PKO Banku Polskiego jako dyrektorka Biura Mediów.
Artur Dziekański to ekspert z zakresu komunikacji i PR z blisko 20-letnim stażem. Ma na swoim koncie zarówno prace w agencjach, jak i bezpośrednio dla firm, dla których realizował liczne projekty komunikacyjne i promocyjne związane z inwestycjami, IPO, akwizycjami i przejęciami, wprowadzaniem nowych marek na rynek, odświeżaniem wizerunku spółek, zmianami w prawie czy usługami technologicznymi.
Karierę zawodową w komunikacji rozpoczynał w agencji Euro RSCG Sensors (obecnie Havas PR), gdzie w departamencie komunikacji korporacyjnej i finansowej prowadził projekty dla firm ubezpieczeniowych, banków, sektora przemysłowego oraz spółek wchodzących na giełdę. Przez dziesięć lat był także menedżerem w PZU, gdzie w ramach biura komunikacji korporacyjnej kierował zespołem prasowym, a także zespołem PR i nowych mediów. Ma za sobą także pracę dla administracji publicznej – przez blisko trzy lata kierował komunikacją i promocją w Ministerstwie Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej.
Dziekański ma również doświadczenie na stanowisku rzecznika prasowego. W tej roli miał okazję zdobywać doświadczenie w Grupie Azoty, gdzie kierował biurem komunikacji zewnętrznej odpowiedzialnym za komunikację inwestycji, przejęć i wyników finansowych, oraz w Centrum Łukasiewicz, gdzie kierował strategicznym projektem wizerunkowym i był odpowiedzialny za budowanie świadomości marki wśród przedsiębiorców rozważających działania w obszarze B+R. Wcześniej jako dziennikarz publikował też materiały dotyczące sektora ubezpieczeniowego i integracji europejskiej w miesięcznikach „Monitor Unii Europejskiej” oraz „Prawo Ubezpieczenia Reasekuracja”. (kn)