czwartek, 7 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościPonad 90 proc. polskich firm angażuje się w recykling

Ponad 90 proc. polskich firm angażuje się w recykling

79 proc. polskich przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z wielkości znaczenia działań związanych z ochroną środowiska w najbliższych latach. Jako trzy największe wyzwania w tym obszarze firmy wskazały problem zanieczyszczenia plastikiem (49 proc.), smogu (46 proc.) i zanieczyszczeń odpadami (40 proc.). Z kolei globalne ocieplenie jest wymieniane przez 31 proc. badanych, natomiast 18 proc. organizacji w ogóle nie planuje podjęcia kroków w zakresie ograniczenia śladu węglowego. 

W lutym 2022 roku Instytut Badań Rynkowych i Społecznych na zlecenie EY Polska przeprowadził badanie „Czy polski biznes jest zrównoważony?” na 200 firmach działających na rynku ogólnopolskim.

Wynika z niego, że rozwiązywanie lokalnych wyzwań jest traktowane przez polskie firmy priorytetowo. 91 proc. przedsiębiorstw angażuje się w recykling, 83 proc. w rozwiązania energooszczędne, a 80 proc. w ograniczenie ilości odpadów.

„Postawa polskich przedsiębiorstw w kwestii ograniczania śladu węglowego ulega zmianie. Rośnie świadomość, że konieczne jest wprowadzanie rozwiązań mających na celu walkę nie tylko z lokalnymi, ale również globalnymi wyzwaniami środowiskowymi – w tym w szczególności klimatycznymi. To pozytywna zmiana, która zwiastuje dalszy rozwój zrównoważonych inwestycji” – komentuje wyniki dr Marcin Witkowski, menedżer EY Polska.

Jeśli chodzi o działania w wymiarze społecznym i ładu korporacyjnego, firmy stawiają na pierwszym miejscu uczciwe praktyki pracy (65 proc.) i etykę biznesową (56 proc.). Równie ważne są dla nich bezpieczeństwo (61 proc.) i przejrzystość własności i struktury organizacji (54 proc.), a także wsparcie społeczności lokalnych (60 proc.) i zdrowie (58 proc.).

„Firmy ignorujące odpowiedzialność środowiskową, ale także społeczną i korporacyjną, mogą znaleźć się pod większą presją ze strony regulatorów rynku, a także notować spadek zainteresowania ze strony coraz bardziej świadomych klientów, poszukujących i wybierających marki które prowadzą działalność zgodnie z ich przekonaniami. Bardziej atrakcyjnymi pracodawcami staną się te przedsiębiorstwa, które wdrażają działania długoterminowo i prowadzą je w sposób transparentny. Brak działań stanie się równoznaczny z ponoszeniem ogromnych kosztów, nie tylko wizerunkowych, ale także finansowych” – podsumowuje Jarosław Wajer, Partner EY Polska. (zd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj