Uczelnie skorzystają z pomocy specjalistów

dodano: 
12.03.2008
komentarzy: 
2

Anita Błaszczak na łamach Rzeczpospolitej informuje o potrzebie budowania marki i dobrego wizerunku przez wyższe uczelnie w Polsce. Autorka podkreśla, że wraz ze zwiększeniem się liczby studentów szkół prywatnych i pojawieniem się niżu demograficznego, zarówno publiczne, jak i niepubliczne szkoły wyższe będą musiały zainwestować w budowę silnej marki.

Jak twierdzi Piotr Lisiecki, prezes Centrum Zastosowań i Analiz Marketingowych Norte: „Większość z ponad 400 wyższych szkół nie wykreowała dotychczas żadnego wizerunku. (...) Mają bardzo podobną ofertę, podobne hasła reklamowe i nawet podobne nazwy”.

Błaszczak dodaje, że niedługo globalna konkurencja spowoduje, że szkoły będą musiały inwestować w wizerunek, korzystać z pomocy specjalistów od marketingu i reklamy. Ważne będzie stworzenie spójnej strategii marketingowej, która pozwoli wyróżnić się uczelniom wśród bogatej oferty konkurencji. Autorka uznaje także, że istotne będzie organizowanie kampanii promocyjnych oraz przygotowanie nowej oferty dla studentów, także tych z zagranicy. (mk)

Źródło:

Rzeczpospolita B, Uczelnie dadzą zarobić fachowcom od marketingu, Anita Błaszczak, 12.03.2008, s.13
komentarzy:
2

Komentarze

(2)
Dodaj komentarz
13.03.2008
8:29:49
Marek Zimnak
(13.03.2008 8:29:49)
Spore nagromadzenie nieścisłości, braku wiedzy, niechęci do jej poznania... W odległości 15 min. od siedziby Rzeczpospolitej pani red. Anita B. mogłaby się spotkać z Tomkiem Ruskiem z SGH czy Ewą Chybińską z Politechniki Warszawskiej (przez litość nie kieruję do szefów promocji czy rzeczników uczelni w innych miastach). Bez trudu przekonałaby się, że uczelnie od kilku już lat posiadają systemy identyfikacji wizualnej, mają atrakcyjne strony internetowe, tworzą projekty typu Study in Wroclaw, Study in Warsaw czy zbiorowy Study in Poland. Dowiedziałaby się o istnieniu Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich, które na 10 już konferencjach od roku 2003, gromadzących pracowników promocji oraz rzeczników prasowych uczelni zarówno publicznych, jak i niepublicznych, doskonalą swój warsztat i umiejętności. Szkoda.
12.03.2008
11:31:54
21duga
(12.03.2008 11:31:54)
Polskie uczelnie w ogóle mają olewczy stosunek do wszystkiego... ;/ Państwowe są kiepskie, a prywatne to po prostu karykatury.... wizerunek wizerunkiem, ale wystarczy spojrzeć jak polscy naukowcy promują polską naukę i starają się o kasę z Unii na projekty... totalne dno, beton i średniowiecze...
Graficzne pułapki CAPTCHA
Wprowadź znaki widoczne na obrazku.
X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin