Podczas konferencji Google Marketing Live 2025 serwis zapowiedział nowości w obszarze reklam w wyszukiwarce i na YouTubie. Każda z przedstawionych funkcji jest oparta na sztucznej inteligencji i ma za zadanie dać marketerom nowe możliwości reklamowania swoich produktów i usług, w tym m.in. w ramach Przeglądu od AI lub testowanego trybu AI.
Google podaje, że każdego roku „odpowiada” na pięć bilionów zapytań użytkowników. Dzięki sztucznej inteligencji serwis nieustannie poszerza zakres pytań, jakie można zadawać. W ostatnim czasie sposób wyszukiwania potrzebnych informacji uległ zmianie – dzięki Obiektywowi Google, Przeglądom od AI czy testowanemu trybowi AI, wszystko dzieje się szybciej i jest łatwiejsze.
Według danych Google’a Przeglądy od AI przyczyniają się do ponad 10 proc. wzrostu używania wyszukiwarki w przypadku zapytań, które aktywują tę funkcję. Gdy użytkownicy korzystają z Przeglądów od AI, są bardziej zadowoleni z otrzymywanych wyników i częściej wyszukują. Serwis zaobserwował w tych przypadkach także wzrost liczby zapytań o charakterze komercyjnym. To z kolei oznacza większe możliwości dla reklamodawców. Użytkownicy korzystają bowiem z wyszukiwarki, by odkrywać nowe marki i produkty.
Tryb AI to najbardziej zaawansowana wyszukiwarka Google’a, wspierana przez sztuczną inteligencję, która została stworzona z myślą o najtrudniejszych pytaniach. Użytkownik może zapytać o cokolwiek i otrzyma odpowiedź wygenerowaną przez AI, z możliwością jej pogłębienia z pomocą dodatkowych pytań, a także odnośniki do stron internetowych.
Podczas konferencji Google poinformowało o rozszerzeniu wyświetlania reklam zarówno w Przeglądzie od AI na komputery stacjonarne, jak i ich wprowadzenie do trybu AI. Oznacza to nowe możliwości i formaty dla reklamodawców.
Jak przekazuje Google, piękne i inspirujące treści są kluczem do przyciągnięcia uwagi odbiorców. Ich tworzenie bywa jednak czasochłonne i kosztowne. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy serwis ulepszył narzędzia kreatywne, które wykorzystują zaawansowane modele generowania wideo i obrazów – Veo i Imagen. Opcje te będą wkrótce dostępne w Google Ads i Merchant Center, dzięki czemu marketerzy będą mogli łatwo tworzyć grafiki, wideo i inne estetyczne treści, a także przekuwać swoje wizje w skuteczne reklamy.
Serwis dodał AI Max dla kampanii w wyszukiwarce. Jak przekazuje Google, sposób, w jaki konsumenci zdobywają informacje i podejmują decyzje, bardzo się zmienił. Obecnie jest to złożony i trudny do zrozumienia proces. Zmiana ta ma pomóc marketerom lepiej planować działania w tak dynamicznym środowisku.
Ogłoszono też aktualizację systemu ustalania stawek – Smart Bidding Exploration. Rozwiązanie to inteligentnie proponuje mniej oczywiste, ale efektywne zapytania użytkowników, co ma umożliwić reklamodawcom częstsze pojawianie się w kluczowych momentach poszukiwania informacji przez użytkowników.
Google wprowadził również nowe funkcje związane z agentami AI, które dają marketerom dostęp do własnej „wersji” Google AI, dopasowanej do ich indywidualnych potrzeb. Dzięki temu będą mogli szybciej wdrożyć nowe rozwiązania, działać sprawniej i osiągać lepsze wyniki przy mniejszym nakładzie pracy. (ao)
Źródło: blog.google, Google Marketing Live 2025, 21.05.2025/ blog.google, More opportunities for your business on Google Search, 21.05.2025