Naciśnij przycisk odtwarzania, aby odsłuchać tę zawartość
1x
Szybkość odtwarzania- 0.5
- 0.6
- 0.7
- 0.8
- 0.9
- 1
- 1.1
- 1.2
- 1.3
- 1.5
- 2
2019 w PRoto.pl. Najpopularniejsze wiadomości ze świata. usunięcie przez instagram zakładki, w której można było śledzić aktywność innych użytkowników, to tekst z kategorii ze świata, który w 2019 roku wzbudził największe zainteresowanie czytelników proto.pl. popularne były też teksty poświęcone innym zmianom w tym serwisie, a także nowościom na facebooku, a także newsy z obszaru influencer marketingu. 1. z instagrama znika zakładka pozwalająca na podglądanie aktywności użytkowników. instagram usuwa zakładkę, dzięki której można było podglądać aktywność obserwowanych użytkowników – informuje wersm.com. „following activity” (w polsce „obserwujesz” w systemie android lub „obserwowanie” w systemie ios – przyp. red.) pokazywało najnowsze polubienia, komentarze i obserwacje osób, których profile śledziło się w portalu społecznościowym. (ak). 2. facebook usuwa funkcję czatu w grupach. facebook ogłosił, że usuwa funkcję czatu w grupach, uruchomioną w październiku 2018 roku – poinformował portal socialmediatoday.com. 16 sierpnia zablokowano możliwość rozpoczęcia nowej konwersacji w grupie, a od 22 sierpnia 2019 roku nie będzie można również rozmawiać w istniejących czatach. w messengerze jednak nadal widoczne będą wcześniej przeprowadzone rozmowy – czytamy. platforma uspokaja, że zmiana dotyczy jedynie czatów prowadzonych wśród członków grupy na facebooku. opcja rozmów grupowych za pośrednictwem messengera nadal będzie dostępna dla osób z grona znajomych oraz połączonych w komunikatorze. (pm). 3. philip morris international zawiesza kampanię podgrzewaczy tytoniu iqos, której ambasadorami byli młodzi influencerzy. philip morris international postanowił zawiesić kampanię, w której młodzi influencerzy promowali elektroniczne podgrzewacze tytoniu iqos – informuje prweek.com. czytamy, że firma podjęła decyzję, gdy okazało się, że jedna z ambasadorek marki ma mniej niż 25 lat, co stanowi złamanie wewnętrznego regulaminu koncernu dotyczącego influencer marketingu i prawa obowiązującego w wielkiej brytanii. (ak). 4. influencerzy w emiratach arabskich muszą mieć licencję na działanie. od początku czerwca 2019 roku w zjednoczonych emiratach arabskich funkcjonuje nowe prawo, według którego influencerzy publikujący treści sponsorowane muszą mieć oficjalną licencję na działanie. zmiany zapowiedziano na przełomie lutego i marca, a przez okres przygotowawczy wydano ok. 1700 pozwoleń – czytamy na thenational.ae. są jednak sposoby na obejście nowych wymogów. (mp). 5. „dirtiest porn ever”. pornhub rozpoczyna nową kampanię na rzecz ratowania środowiska. pornhub rozpoczyna nową kampanię „dirties porn ever”, w ramach której wspiera ratowanie środowiska – informuje forbes.com. jak czytamy, jest to kolejna proekologiczna akcja prowadzona przez filantropijny oddział serwisu pornograficznego o nazwie pornhub cares. źródło przypomina, że co roku do oceanów wyrzucane jest ponad 6,5 miliona ton śmieci. pornhub postanowił zająć się tym problemem i wspomóc organizację ocean polymers, która specjalizuje się w zbieraniu i przetwarzaniu odpadów z tworzyw sztucznych znajdujących się w oceanach – czytamy. (ak). 6. facebook umożliwi stronom kierowanie postów do najbardziej aktywnych fanów. facebook wprowadza nową opcję, która umożliwi stronom tworzenie postów skierowanych wyłącznie do najbardziej zaangażowanych użytkowników, tzw. „liderów wśród fanów” – pisze portal socialmediatoday.com. funkcja ta będzie dostępna wyłącznie dla fanpage’y posiadających powyżej 10 tys. obserwatorów w serwisie. (pm). 7. instagram chce blokować na 14 dni stare nazwy kont użytkowników. instagram po zmianie nazwy konta użytkownika zamierza blokować przez 14 dni wcześniejszy nick – poinformował portal wersm.com. przez ten okres osoba, która dokonała zmiany nazwy swojego profilu, nadal będzie mogła powrócić do wcześniejszej wersji – czytamy. jak pisze portal, w tym momencie przemianowanie konta wiąże się z ryzykiem natychmiastowego przejęcia starej nazwy przez boty. nie pozostawia to użytkownikowi szansy na zastanowienie się i ponowną zmianę decyzji. może być to również kłopotliwe dla jego obserwatorów – czytamy dalej. (pm). 8. influencerka z ponad dwoma milionami obserwujących nie mogła sprzedać 36 bluzek. instagramowa 18-letnia influnecerka arii, której profil obserwuje 2,6 miliona osób, chciała wystartować ze swoją marką odzieżową – pisze portal foxnews.com. niestety nie udało jej się to, ponieważ nie pozyskała minimalnej liczby 36 zamówień, był to warunek postawiony przez firmę, która miała wyprodukować ubrania, aby kolekcja została uruchomiona – czytamy. (pm). 9. facebook ograniczy widoczność treści, których zasięgi pochodzą głównie z serwisu społecznościowego. facebook wprowadza kilka nowych funkcji, które mają pomóc w walce z nieprawdziwymi lub „problematycznymi” informacjami na platformie. serwis uruchomił m.in. narzędzie click-gap, które dzięki zaprojektowanemu algorytmowi będzie ograniczać widoczność wiadomości „niskiej jakości” w kanałach informacyjnych facebooka – czytamy na stronie jego biura prasowego. (bm). 10. blogerzy chcieli odczarować wizerunek iranu. trafili tam do więzienia. para blogerów podróżniczych, próbując przedostać się z australii do wielkiej brytanii, odwiedza kraje, które mają „złą reputację w mediach”, by pokazać, że inni podróżnicy nie mają się czego obawiać. w ostatnim czasie jolie king i mark firkin (prowadzą kanały „the way overland” w mediach społecznościowych, które łącznie mają ponad 40 tys. obserwujących) udali się do iranu. businessinsider.com zwraca jednak uwagę, że trafili tam do aresztu. (mp).
Usunięcie przez Instagram zakładki, w której można było śledzić aktywność innych użytkowników, to tekst z kategorii Ze świata, który w 2019 roku wzbudził największe zainteresowanie Czytelników PRoto.pl. Popularne były też teksty poświęcone innym zmianom w tym serwisie, a także nowościom na Facebooku, a także newsy z obszaru influencer marketingu.
1. Z Instagrama znika zakładka pozwalająca na podglądanie aktywności użytkowników

Instagram usuwa zakładkę, dzięki której można było podglądać aktywność obserwowanych użytkowników – informuje wersm.com. „Following activity” (w Polsce „obserwujesz” w systemie Android lub „obserwowanie” w systemie iOS – przyp. red.) pokazywało najnowsze polubienia, komentarze i obserwacje osób, których profile śledziło się w portalu społecznościowym. (ak)
2. Facebook usuwa funkcję czatu w grupach

Facebook ogłosił, że usuwa funkcję czatu w grupach, uruchomioną w październiku 2018 roku – poinformował portal socialmediatoday.com. 16 sierpnia zablokowano możliwość rozpoczęcia nowej konwersacji w grupie, a od 22 sierpnia 2019 roku nie będzie można również rozmawiać w istniejących czatach. W Messengerze jednak nadal widoczne będą wcześniej przeprowadzone rozmowy – czytamy.
Platforma uspokaja, że zmiana dotyczy jedynie czatów prowadzonych wśród członków grupy na Facebooku. Opcja rozmów grupowych za pośrednictwem Messengera nadal będzie dostępna dla osób z grona znajomych oraz połączonych w komunikatorze. (pm)
3. Philip Morris International zawiesza kampanię podgrzewaczy tytoniu IQOS, której ambasadorami byli młodzi influencerzy

Philip Morris International postanowił zawiesić kampanię, w której młodzi influencerzy promowali elektroniczne podgrzewacze tytoniu IQOS – informuje prweek.com. Czytamy, że firma podjęła decyzję, gdy okazało się, że jedna z ambasadorek marki ma mniej niż 25 lat, co stanowi złamanie wewnętrznego regulaminu koncernu dotyczącego influencer marketingu i prawa obowiązującego w Wielkiej Brytanii. (ak)
4. Influencerzy w Emiratach Arabskich muszą mieć licencję na działanie

Od początku czerwca 2019 roku w Zjednoczonych Emiratach Arabskich funkcjonuje nowe prawo, według którego influencerzy publikujący treści sponsorowane muszą mieć oficjalną licencję na działanie. Zmiany zapowiedziano na przełomie lutego i marca, a przez okres przygotowawczy wydano ok. 1700 pozwoleń – czytamy na thenational.ae. Są jednak sposoby na obejście nowych wymogów. (mp)
5. „Dirtiest Porn Ever”. Pornhub rozpoczyna nową kampanię na rzecz ratowania środowiska

Pornhub rozpoczyna nową kampanię „Dirties Porn Ever”, w ramach której wspiera ratowanie środowiska – informuje forbes.com. Jak czytamy, jest to kolejna proekologiczna akcja prowadzona przez filantropijny oddział serwisu pornograficznego o nazwie Pornhub Cares.
Źródło przypomina, że co roku do oceanów wyrzucane jest ponad 6,5 miliona ton śmieci. Pornhub postanowił zająć się tym problemem i wspomóc organizację Ocean Polymers, która specjalizuje się w zbieraniu i przetwarzaniu odpadów z tworzyw sztucznych znajdujących się w oceanach – czytamy. (ak)
6. Facebook umożliwi stronom kierowanie postów do najbardziej aktywnych fanów

Facebook wprowadza nową opcję, która umożliwi stronom tworzenie postów skierowanych wyłącznie do najbardziej zaangażowanych użytkowników, tzw. „liderów wśród fanów” – pisze portal socialmediatoday.com. Funkcja ta będzie dostępna wyłącznie dla fanpage’y posiadających powyżej 10 tys. obserwatorów w serwisie. (pm)
7. Instagram chce blokować na 14 dni stare nazwy kont użytkowników

Instagram po zmianie nazwy konta użytkownika zamierza blokować przez 14 dni wcześniejszy nick – poinformował portal wersm.com. Przez ten okres osoba, która dokonała zmiany nazwy swojego profilu, nadal będzie mogła powrócić do wcześniejszej wersji – czytamy. Jak pisze portal, w tym momencie przemianowanie konta wiąże się z ryzykiem natychmiastowego przejęcia starej nazwy przez boty. Nie pozostawia to użytkownikowi szansy na zastanowienie się i ponowną zmianę decyzji. Może być to również kłopotliwe dla jego obserwatorów – czytamy dalej. (pm)
8. Influencerka z ponad dwoma milionami obserwujących nie mogła sprzedać 36 bluzek

Instagramowa 18-letnia influnecerka Arii, której profil obserwuje 2,6 miliona osób, chciała wystartować ze swoją marką odzieżową – pisze portal foxnews.com. Niestety nie udało jej się to, ponieważ nie pozyskała minimalnej liczby 36 zamówień, był to warunek postawiony przez firmę, która miała wyprodukować ubrania, aby kolekcja została uruchomiona – czytamy. (pm)
9. Facebook ograniczy widoczność treści, których zasięgi pochodzą głównie z serwisu społecznościowego

Facebook wprowadza kilka nowych funkcji, które mają pomóc w walce z nieprawdziwymi lub „problematycznymi” informacjami na platformie. Serwis uruchomił m.in. narzędzie Click-Gap, które dzięki zaprojektowanemu algorytmowi będzie ograniczać widoczność wiadomości „niskiej jakości” w kanałach informacyjnych Facebooka – czytamy na stronie jego biura prasowego. (bm)
10. Blogerzy chcieli odczarować wizerunek Iranu. Trafili tam do więzienia

Para blogerów podróżniczych, próbując przedostać się z Australii do Wielkiej Brytanii, odwiedza kraje, które mają „złą reputację w mediach”, by pokazać, że inni podróżnicy nie mają się czego obawiać. W ostatnim czasie Jolie King i Mark Firkin (prowadzą kanały „The Way Overland” w mediach społecznościowych, które łącznie mają ponad 40 tys. obserwujących) udali się do Iranu. Businessinsider.com zwraca jednak uwagę, że trafili tam do aresztu. (mp)