Henkel zmienił tożsamości marki korporacyjnej. Firma postawiła w identyfikacji wizualnej na dynamiczność, co ma podkreślić pionierstwo marki.
Jak czytamy, nowy wygląd jest połączeniem elastyczności z różnorodnością i prostotą. Podstawą projektu jest czerwono-białe logo Henkla, z którym od 100 lat jest kojarzona ta marka. Nowe kombinacje barw mają dodać mu dynamizmu. „Emocjonalny i nowatorski język wizualny oraz unikalny, zmienny krój pisma (Henkel GT Flexa) sprawiają, że projekt marki jest żywy i ekspresyjny” – przekazuje marka.
Firma Henkel wprowadziła nowy wygląd we współpracy z MetaDesign, firmą doradczą Publicis Groupe Germany.
O zmianie tożsamości Henkla Diana Brix, dyrektor zarządzająca MetaDesign mówi tak: „Marka korporacyjna Henkel jest w trakcie transformacji. Firma ma długą tradycję, jasno określone cele i charakteryzuje ją kultura innowacji. Teraz ma także silną tożsamość wizualną. Nowy design jest wierny korzeniom marki i wspiera transformację firmy”.
Jak przekazuje Henkel, wprowadzeniu zmian towarzyszą szeroko zakrojone działania komunikacyjne, skierowane zarówno do wewnętrznych, jak i zewnętrznych interesariuszy firmy. Powstała m.in. specjalna strona internetowa, gdzie pracownicy z całego świata oraz partnerzy zewnętrzni mogą znaleźć strategię i projekt marki oraz najlepsze przykłady jego użycia i szablony. Prowadzone są także indywidualne konsultacje i interaktywne szkolenia dotyczące marki. (zd)