czwartek, 5 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościWiadomościKampania Fundacji DKMS: Influencerzy ratują życie razem z Hannibalem

Kampania Fundacji DKMS: Influencerzy ratują życie razem z Hannibalem

Fundacja DKMS, największy w Polsce Ośrodek Dawców Szpiku, wystartowała z kampanią mającą na celu zachęcenie do zgłaszania do bazy potencjalnych dawców szpiku. W najnowszej kreacji wykorzystano inspirację z kultowego filmu „Hannibal”, a także zaangażowano influencerów z pokolenia Z. Za koncepcję, dobór twórców oraz kompleksową realizację kampanii odpowiada agencja Lifetube.

Mimo że Polska zajmuje piąte miejsce na świecie pod względem liczby potencjalnych dawców szpiku, wciąż nie jest ich wystarczająco dużo. „Każdego dnia kolejne osoby wypadają z bazy ze względów medycznych lub przekroczenia granicy wieku, a zgodnego dawcy nie znajduje nawet 20 proc. polskich pacjentów” – przekazują organizatorzy akcji.

W związku z tym Fundacja DKMS wystartowała z kampanią, której celem jest promocja programu i zachęcenie nowych osób do dołączenia do bazy potencjalnych dawców szpiku.

„Strach przed bólem i obawa o skomplikowanie procedury to obecnie jedne z największych barier rejestracji. Naszym głównym celem jest przede wszystkim budowanie świadomości idei dawstwa szpiku, ale też obalanie szkodliwych mitów” – przekazała Anna Połotnicka, koordynatorka projektu po stronie Fundacji DKMS.

W akcję zaangażowali się popularni twórcy młodego pokolenia – aktor Maciej Musiałowski oraz tiktokerka Agata Świderska (HaaiPaaapi). Fundacja chce w ten sposób dotrzeć z inicjatywą przede wszystkim do młodych osób.

W ramach kampanii powstały spoty, które są dostępne na kanale Fundacji DKMS na YouTubie.

W realizowanej kampanii wykorzystano popularne nawiązania popkulturowe, aby skuteczniej trafić do młodych odbiorców. Inspiracją do powstania spotów była filmowa scena z „Hannibala”. Hannibal Lecter, którego w spocie zagrał Musiałowski, wciela się tutaj w rolę eksperta, który sporo wie o tajnikach ludzkiego ciała i dzieli się tą wiedzą w przystępny i humorystyczny sposób.

„Wyzwaniem, które stało przed nami podczas realizacji spotów, było sprawienie, że przekaz reklamowy nie tylko dotrze do odbiorców, lecz także zostanie zapamiętany. Żeby zwiększyć na to szansę, stworzyliśmy spoty nawiązujące do ikonowych scen z »Hannibala«” – przekazał Łukasz Gwiazda, Group Strategy and Creative Manager w Lifetubie.

W prowadzonej komunikacji organizatorzy podkreślają, że rejestracja do bazy potencjalnych dawców szpiku jest „prosta, bezbolesna i trwa zaledwie 10 minut”. Bezpłatny pakiet rejestracyjny można zamówić przez internet na stronie Fundacji DKMS. (kn)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj