niedziela, 6 października, 2024
Strona głównaAktualnościRusza kampania zachęcająca pracujące matki do odpoczynku podczas choroby

Rusza kampania zachęcająca pracujące matki do odpoczynku podczas choroby

Haleon, producent leków, i Fundacja Share the Care w listopadzie 2023 roku ruszyli z kampanią społeczną „MAMY czas na zdrowie”, o czym poinformowano w informacji prasowej w grudniu 2023 roku. Akcja ma pomóc aktywnym zawodowo matkom w znalezieniu czasu na odpoczynek podczas choroby. 

Jak wskazują badania przeprowadzone przez IPSOS i SW Research, niemal 50 proc. pracujących matek w Polsce nie rezygnuje z wykonywania obowiązków zawodowych nawet podczas przeziębienia czy grypy. Powodem takich działań jest zarówno fakt, że poważnie traktują swoją pracę, jak i przekonanie, że nie ma nikogo, kto mógłby je zastąpić. Nawet jeśli takie kobiety zdecydują się na urlop, to i tak nie powstrzymuje ich to przed wykonywaniem obowiązków domowych i zajmowaniem się dziećmi. 

W ramach kampanii powstał Kodeks „MAMY czas na zdrowie”, który jest skierowany do pracujących matek, ale także do ich partnerów, bliskich, współpracowników i pracodawców. Wprowadzenie zasad ma na celu wyeliminowanie barier, z jakimi mierzą się matki aktywne zawodowo, oraz doprowadzenie do poważnych zmian społecznych. Twórcy akcji postanowili również stworzyć internetową platformę edukacyjną z filmami i serią warsztatów w ramach Ogólnopolskiego Programu Siostrzanego Wsparcia oraz przewodnik z praktycznymi wskazówkami i ćwiczeniami. 

Za całościową realizację kampanii, w tym opracowanie strategii oraz działania public relations i social media, odpowiada agencja Weber Shandwick. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj