czwartek, 10 października, 2024
Strona głównaAktualnościŁódź z drugą Aleją Gwiazd

Łódź z drugą Aleją Gwiazd

#ŁódźHollyWoods – to nazwa nowej kampanii Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Łodzi. Akcja rozpoczęła się konferencją prasową 21 czerwca „Gwiazdy Zielonego Dywanu”. Wtedy niedaleko Alei Gwiazd przy ul. Piotrkowskiej w Łodzi, w Pasażu Rubinsteina, pokazano Aleję Leśnych Gwiazd. Swoje ślady zostawili na niej: Eugeniusz Bocio, Meryl Spryt, Alwin Wiewiór K., Sowi Marsow, Sigourney Beaver, Mel Dzikson, Wilk w Woods Street, Mieczysław Frogg, Antoni Hop’kins Jr. i Richard Deer. Kto kryje się pod tymi artystycznymi pseudonimami? Tego mają dowiedzieć się oglądający Aleję.

Kampania zakłada również transmisję online z gniazda bociana czarnego, który bardzo rzadko pokazuje się ludziom. Obserwację gatunku wspiera partner projektu Komitet Ochrony Orłów.

„Chcielibyśmy ustalić m.in. jak wygląda proces tworzenia się pary lęgowej, udział samca i samicy w wysiadywaniu jaj, stopień przywiązania bocianów do konkretnych gniazd, skąd samica wie, ile jaj może złożyć w danym sezonie, jak przebiega wzrost piskląt. To tylko niektóre informacje, jakie mamy nadzieję zebrać dzięki obserwacji bocianiego gniazda” – podkreśla prof. dr hab. Piotr Zieliński, opiekun naukowy projektu.

Eko-aleję wykonano techniką „milk graffiti”. Do jej stworzenia użyto barwnika z organicznej, biodegradowalnej i bezpiecznej dla środowiska mieszanki na bazie mleka w proszku i wody oraz naturalnych pigmentów.

Na tym nie koniec. Najmłodsi mieszkańcy Łodzi wykonali prace w konwencji fotosów filmowych z wizerunkiem bociana. Wystawę złożoną z prac przedszkolaków pokazano podczas konferencji prasowej i będzie można ją zobaczyć w kawiarni rodzinnej Tubajka w Łodzi. Co więcej, zorganizowano konkurs na imiona, filmowe pseudonimy, dla niedawno wyklutych białych bocianich piskląt, który wkrótce ruszy na fanpage’u kampanii.

Za realizację kampanii odpowiada Telma Communications Agency, we współpracy z firmą Green Contrast. To nie pierwszy raz, kiedy Telma Communications Agency i Regionalna Dyrekcja Lasów Państwowych w Łodzi współpracują. Rok temu przygotowały kampanię „Leśne ślady natury”, z wykorzystaniem instalacji z mchu strukturalnego RDLP w Łodzi, za którą otrzymały nagrodę Złotego Spinacza w kategorii PR miasta, miejsca i regionu. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj