czwartek, 10 października, 2024
Strona głównaAktualnościPARA.Olimpijczycy dla idei integracji w sporcie

PARA.Olimpijczycy dla idei integracji w sporcie

Wraz z inauguracją Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro ruszyła kampania PARA.Olimpijczycy. W jej ramach na 400 przystankach w całej Polsce umieszczono citylighty nawiązujące do paraolimpiady, która odbędzie się po Igrzyskach. Będzie można je oglądać do połowy sierpnia 2016 roku.

Celem kampanii jest promocja idei integracji w sporcie. W akcję zaangażowali się:

– Justyna Kasprzycka i Maciej Lepiato – reprezentanci Polski w skoku wzwyż

– Katarzyna Piekart i Tomasz Majewski – reprezentanci Polski w rzucie oszczepem i pchnięciu kulą

– Aleksandra Socha i Grzegorz Pluta – reprezentanci Polski w szermierce

– Joanna Mendak i Paweł Korzeniowski – reprezentanci Polski w pływaniu

– Milena Olszewska i Justyna Mospinek – reprezentantki Polski w łucznictwie

– Alicja Fiodorow i Marcin Lewandowski – reprezentanci Polski w biegach średniodystansowych

– Ewa Zielińska i Agata Jagaciak – reprezentantki Polski w skoku w dal

– Sylwia Bogacka i Filip Rodzik – reprezentanci Polski w strzelectwie

– Jolanta Pawlak i Marek Kolbowicz – reprezentanci Polski w wioślarstwie

– Justyna Kozdryk i Adrian Zieliński – reprezentanci Polski w podnoszeniu ciężarów

Sportowcy na citylightach występują w parach. Obok paraolimpijczyka/ki zobaczymy olimpijczyka/ę, reprezentujących tę samą dyscyplinę.

„Nazwaliśmy projekt PARA.Olimpijczycy, bo pokazujemy pary, które się dopełniają i startują w tych samych konkurencjach. Łączy ich najważniejszy dla nich mianownik – poświęcenie dla sportu, bycie najlepszym. Bez względu na dysfunkcję ciała i słabości umysłu” – zaznacza inicjator projektu F11 – Pracownia / f11.art.pl.

Ambasadorami kampanii są natomiast tenisistka stołowa Natalia Partyka i startujący w konkurencji handbike Rafał Wilk. Jedynie ich wizerunki pojawiły się osobno w materiałach promocyjnych. A to dlatego, że zdaniem organizatorów akcji, „ich kariery sportowe idealnie wpisują się w ideę projektu”. Natalia Partyka jako jedyny sportowiec niepełnosprawny z sukcesem rywalizuje ze pełnosprawnymi zawodnikami. Były żużlowiec Rafał Wilk z kolei,  mimo wypadku na torze, w którym stracił władzę w nogach, kontynuuje karierę zawodową. To dwukrotny mistrz paraolimpijski i dwukrotny mistrz świata w handbike’u (rower z napędem ręcznym).

Patronem kampanii jest firma AMS, specjalizująca się w reklamie out-of-home (OOH). (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj