Amerykańska firma konsultingowa Yankelovich Partners przeprowadziła badania, z których wynika, że niechęć wobec nachalności reklamy i promocji osiągnęła „najwyższy poziom w historii”. Gazeta Finansowa cytuje raport i pisze, że 70 proc. respondentów wyraziło zainteresowanie produktami, które pomogłyby im uniknąć w codziennym życiu reklam, ale pozwoliły dowiedzieć się więcej z innych źródeł. Rozwiązaniem ma być PR. Igor Dobrzyński w artykule „Reklama kontra PR” przedstawia rozwój polskiej branży PR i sytuację na rynku. „W krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej public relations uznaje się za ważną i wpływową dyscyplinę nauk społecznych. Wśród polskich menadżerów stopień znajomości i świadomości potrzeby wykorzystania PR jest niewielki” – czytamy w Gazecie Finansowej. Ponadto z artykułu dowiemy się, które polskie firmy stawiają na PR, dlaczego podejmują działania PR i z kim współpracują w tej dziedzinie (na podstawie raportu Internet-euro PR).