środa, 16 października, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: Branża motoryzacyjna w sierpniu najwięcej zainwestowała w reklamę radiową

Raport IMM: Branża motoryzacyjna w sierpniu najwięcej zainwestowała w reklamę radiową

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w sierpniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 52,4 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki, które najwięcej wydały na reklamy, oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

Radio z najwyższymi budżetami reklamowymi

Branża motoryzacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w radiu, na którą wydano 29,7 mln zł. W reklamę telewizyjną zainwestowano 19,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie – 3,2 mln zł.

Czwartek i piątek najpopularniejszymi dniami tygodnia

W sierpniu największe budżety reklamowe branży motoryzacyjnej lokowane były w czwartki i piątki – wyniosły w sumie prawie 20 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały z kolei zanotowane w niedziele – ok. 4,3 mln zł.

Marki o największych wydatkach reklamowych

W sierpniu ŠKODA zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 8,2 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Volkswagen (ponad 8 mln zł), Lexus (4,4 mln zł), Audi (3,6 mln zł) oraz Volvo (3,4 mln zł).

Typy reklamowanych produktów

Najwyższe budżety w branży motoryzacyjnej w sierpniu przeznaczono na reklamy samochodów osobowych (71,7 proc.) oraz aut małych i klasy średnich (18,9 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo użytkowych.

Autorka badania: Magdalena Radecka, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 sierpnia 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj