.

 

TOP 2022 w PRoto.pl. Najchętniej czytane wiadomości

dodano: 
20.01.2023
komentarzy: 
0

Projekt społeczny poświęcony pracownikom, którzy zginęli podczas przygotowań do Mistrzostw Świata w Katarze, krytyka firm, które nie zaprzestały działalności w Rosji po ataku tego kraju na Ukrainę czy akcje wspierające społeczność ukraińską, zarówno w walce z agresorem, jak i poszukiwaniu bezpiecznego schronienia – między innymi te materiały z sekcji „Wiadomości” na PRoto.pl były najchętniej czytane w 2022 roku.

1. Tysiące pracowników zginęło przy organizacji Mistrzostw Świata w Katarze. Powstał projekt, który ma ich upamiętnić

Szwedzki dziennik Blankspot wraz z aplikacją Forza Football i agencją Forsman & Bodenfors stworzyli serię kart futbolowych, które zamiast wizerunków piłkarzy zawierają sylwetki i historie zmarłych emigrantów zarobkowych z wiejskich obszarów Nepalu, Bangladeszu i Indii, którzy zginęli podczas pracy, przy organizacji Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej 2022 w Katarze. Podczas premiery „Cards of Qatar” opublikowano 33 karty, ale kolejne będą zamieszczane codziennie, aż do listopada 2022 roku, kiedy rozpoczną się Mistrzostwa Świata w Katarze.

 

2. Auchan, Danone, Leroy Merlin czy Decathlon nie wycofały się z Rosji. Mierzą się z krytyką

Firmy, które zdecydowały się nie kończyć działalności w Rosji po ataku tego kraju na Ukrainę, mierzą się z ostrą krytyką polskich internautów – opisuje businessinsider.com.pl. Jak czytamy, w mediach społecznościowych już od kilku dni pojawiają memy i posty namawiające do bojkotu sieci Auchan, Leroy Merlin czy Decathlon oraz koncernu Danone, które nie wstrzymały działalności w Rosji, a nawet zamierzają ją rozwijać. Użytkownicy mediów społecznościowych chcą wywrzeć wpływ na właścicielach sieci handlowych m.in. przez publikację grafik i memów, pokazujących logo marek Leroy Merlin czy Decathlonu w otoczeniu Putina czy w kontekście zniszczeń wojennych w Ukrainie.

 

3. „Lista wstydu”. Naukowcy z Yale wskazują, które firmy nie wycofały się z Rosji

W związku z atakiem Rosji na Ukrainę wiele firm wycofało się z prowadzenia interesów w kraju agresora. Są też jednak takie, które nadal oferują tam swoje produkty i usługi – mimo krytyki ze strony opinii publicznej. Listę firm, które zrezygnowały z działalności w Rosji oraz tych, które tam pozostały, opracowali naukowcy z Yale. Zestawienie przygotował zespół prof. Jeffreya Sonnenfelda z Yale School of Management. Najpierw lista składała się z dwóch części: firm, które wycofały się z Rosji, i przedsiębiorstw, które wciąż prowadzą działalność w tym kraju.

 

4. MKiDN tworzy Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego utworzyło Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków. 20 kwietnia 2022 roku wicepremier i minister kultury prof. Piotr Gliński powołał dr. Michała Laszczkowskiego na stanowisko p.o. dyrektora nowo powstałej jednostki. Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków został stworzony „w celu podnoszenia standardów i jakości prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych i w otoczeniu zabytków”.

 

5. Snapchat wprowadza wersję premium aplikacji

Snapchat zapowiedział wprowadzenie nowej wersji aplikacji – Snapchat+. Będzie to opcja premium, dzięki której użytkownicy będą mieli dostęp do przedpremierowych funkcji w aplikacji. Koszt subskrypcji to 3,99 dol. miesięcznie. Snapchat+ będzie dostępny w momencie premiery w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Australii, Nowej Zelandii, Arabii Saudyjskiej i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.

 

6. L’Oreal Paris, Centrum Praw Kobiet i Right To Be chcą powstrzymać molestowanie w miejscach publicznych

7 września 2022 roku Centrum Praw Kobiet wraz z L’Oreal Paris i organizacją Right To Be rozpoczęły kampanię społeczną „Stand Up”, mającą na celu poszerzanie świadomości na temat molestowania seksualnego w miejscach publicznych – informuje cpk.org.pl. Celem działań jest chronienie poczucia własnej wartości wśród kobiet i mężczyzn oraz opracowanie narzędzia, które pomogą świadkom molestowania w podjęciu bezpiecznej interwencji.

 

7. YES wprowadza przypinkę „Daję w szyję”. Reakcje mieszane

Biżuteria YES wprowadziła do oferty limitowane przypinki z hasłem „Daję w szyję”, nawiązującym do słów Jarosława Kaczyńskiego na temat kobiet. Pomysł marki wzbudził kontrowersje.

Marka biżuterii postanowiła zabrać głos na temat przez Polki wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego, prezesa PiS, dotyczącej dzietności w Polsce, która miała miejsce podczas jego wizyty w Ełku 5 listopada 2022 roku. Słowa te wywołały falę oburzenia w sieci – pojawiły się słowa krytyki pod adresem polityka, kpin z jego słów m.in. w formie memów, piosenek czy ironicznych zdjęć, do których dodano hashtag „#dajewszyje”.

 

8. Ambasadorzy marek: Maria Dębska dla Apartu

Maria Dębska, polska aktorka filmowa i teatralna, została we wrześniu 2022 roku ambasadorką marki biżuteryjnej Apart.

„Z jednej strony całość, którą tworzy Apart, jest spójna, a kampania nawiązuje do poprzednich. Z drugiej jednak jest w niej wiele inspiracji i kolorów – nowych, wyjątkowych, filmowych. Zdjęcia są inspirowane kinem lat 60., ale jednocześnie bardzo współczesne. Pokazaliśmy wspólnie, że diamenty z jednej strony mogą uzupełniać bardzo eleganckie stylizacje, ale też mogą być noszone na co dzień i sprawdzą się w nowoczesnym wydaniu” – mówi aktorka.

 

9. Fundacja Biedronki rusza z kampanią z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych

1 października 2022 roku Fundacja Biedronki zainicjowała ogólnopolską kampanię, która ma zwrócić uwagę na problem samotności seniorów oraz znaczenie wspólnych posiłków.

Akcja została zorganizowana z okazji Międzynarodowego Dnia Osób Starszych. Data rozpoczęcia kampanii została wybrana ze względu na cel działalności Fundacji Biedronki, którym jest niesienie pomocy głównie seniorom.

 

10. Przypinki „PUTIN IDI NA CHUJ” i „SLAVA UKRAINI” w ofercie YES

„YES dla Ukrainy, NO dla Putina” – pod takim hasłem marka biżuterii YES ruszyła z inicjatywą, która ma na celu wsparcie Ukrainy. W ofercie firmy pojawiły się specjalne przypinki.

12 kwietnia 2022 roku YES na swojej stronie internetowej ruszyło z inicjatywą, której celem jest wsparcie Ukrainy zaatakowanej przez Rosję. Marka zaprojektowała dwie specjalne przypinki z hasłami, które często pojawiają się w przestrzeni publicznej w związku z wojną: „SLAVA UKRAINI” i „PUTIN IDI NA CHUJ”. „To wyraz naszej niezgody na nieuzasadnioną agresję” – przekazuje marka.

Cykl:

X

Zamów newsletter

 

Akceptuję regulamin